اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 44 سمن علمی-پژوهشی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: 44 تشکل مردم‌ نهاد در رشته‌های مختلف علمی-پژوهشی در آذربایحان غربی مشغول فعالیت هستند و در طول سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند.

فعالیت 44 سمن علمی-پژوهشی در آذربایجان غربی

علی باباوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی تشکل مردم‌ نهاد در استان در زمینه‌های علمی-پژوهشی فعال هستند و در طول ایام مختلف سال برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند و برای جذب و ترغیب جوانان در زمینه فعالیت‌های علمی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای حمایت همه‌جانبه از سمن‌ها تلاش می‌شود ادامه داد: شکل‌گیری سمن‌ها و فعال‌سازی آنها منجر به این می‌شود که ظرفیت‌های نهفته بین اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد نخبه و خلاق بالفعل شود و از این قابلیت‌ها در راستای توسعه و رشد روزافزون کشورمان استفاده بهینه شود به همین دلیل حمایت معنوی و در صورت امکان حمایت‌های مادی از متولیان این تشکل‌ها در اولویت قرار دارد.

باباوند با بیان اینکه تشکل‌های زیادی در رشته‌های متنوع مشغول فعالیت هستند افزود: علاوه بر موضوع‌های علمی-پژوهشی و اعتقادی-مذهبی در زمینه رسانه و ارتباطات، ورزشی، خیریه، میراث فرهنگی، ترویج سنت حسنه ازدواج، عمران، حقوق جوانان، بهداشت و ... سمن تشکیل شده است که مسئولان آنها می‌توانند برای تمدید اعتبارنامه در صورت تمام شدن مهلت آن اهتمام کرده و به برنامه‌های خود دوام ببخشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تهیه و تدوین شناسنامه برای سمن‌های استان، بازدید از دفاتر سمن‌ها با حضور معاونت اداره ورزش و جوانان و ... از جمله برنامه‌هایی است که برای برقراری ارتباط تنگاتنگ با سمن‌ها اجرا می‌شود چرا که به دلیل ادغام سازمان ملی جوانان و اداره تربیت بدنی یک وقفه 10 ماهه در ارتباط بین این مجموعه و سمن‌ها ایجاد شد و تلاش می‌شود این وقفه جبران شود.

باباوند در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های دیگر این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: اعزام به اردوی کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب، برگزاری نمایشگاه روز جهانی زمین پاک توسط انجمن کاوشگران جوان، برپایی اردوی توانا برای توانمندسازی اعضای تشکل‌ها، شرکت در همایش اندیشه‌های شهید مطهری در شیراز، برگزاری دومین همایش تخصصی افسران جوان جنگ نرم در شمال غرب کشور توسط مؤسسه امیدواران منتظر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول