اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاآرتص فاش کرد

گفت‌وگوهای محرمانه آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که آمریکا و رژیم اسرائیل گفت‌وگوهای محرمانه‌ای را صورت داده‌اند تا تلاش فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به نفع صهیونیست‌ها تمام کنند.

گفت‌وگوهای محرمانه آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از عضویت فلسطین در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، آمریکا با اطلاع از اینکه «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین مصمم است تا فرایند عضویت در سازمان ملل را تکمیل کند، به اسرائیل اعلام کرده است که در تلاش است تا ادبیات این طرح را به نفع اسرائیل تلطیف کند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل به صورت محرمانه با آمریکا وارد مذاکره شده است تا از قدرت ادبیات پیشنهاد عباس در مجمع عمومی سازمان ملل بکاهد.

«اسحاق مولهو» نماینده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در این گفت‌وگوها روز یکشنبه عازم واشنگتن شد تا با مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید دیدار کند.

در هفته‌های اخیر، اسرائیل اعلام کرده است که با هرگونه ادبیات طرح پیشنهادی فلسطینی‌ها که برای رأی‌گیری به مجمع عمومی سازمان ملل آورده شود، مخالف است.

اسرائیل با مذاکره درباره هرگونه طرحی که فلسطینیان به مجمع عمومی سازمان ملل ببرند، مخالفت کرده است و حتی از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواسته وارد این مذاکرات درباره این طرح نشوند و به محمود عباس فشار آورند تا از این طرح عقب‌نشینی کند.

یکی از مقامات ارشد صهیونیستی اعلام کرد که در روزهای اخیر مقامات ارشد آمریکا به نتانیاهو و مشاوران وی گفته‌اند که عباس مصمم است که فرایند عضویت در سازمان ملل را تکمیل کند و آمریکا هیچ راهی جز وتو کردن این طرح ندارد. دولت آمریکا می‌گوید که در تلاش است تا ادبیات این طرح را تلطیف کند.

بنا بر اعلام یک مقام ارشد اسرائیلی، نتانیاهو موضع خود را تغییر داده است و از تلاش آمریکا برای تلطیف ادبیات این طرح حمایت می‌کند. مولهو در تلاش است با مقامات ارشد دولت آمریکا همکاری کند و قبل از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل این طرح فلسطین را به رأی گذارد، تغییراتی را که اسرائیل به دنبال آن است را در آن اعمال کند.

رژیم صهیونیستی می‌خواهد عباراتی وارد جمله‌بندی طرح فلسطین شود که این عبارات شامل این می‌شود که فلسطینیان به عنوان اعضای دادگاه جرایم بین‌المللی در لاهه پذیرفته نشود زیرا عضویت فلسطین در این دادگاه به آنها اجازه می‌دهد تا اتهامات جنایی علیه اسرائیل مطرح کنند. اسرائیل همچنین می‌خواهد عبارتی وارد این طرح شود که بیانگر این مطلب است که فلسطین هیچ حاکمیتی به کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی ندارد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال این است که فلسطین متعهد شود بدون هرگونه پیش‌شرطی، مذاکره مستقیم با صهیونیست‌ها را از سر بگیرد.

گفت‌وگوهای مولهو در واشنگتن همچنین به این جهت است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با هم هماهنگ شوند تا واکنش یکسانی به تلاش فلسطین برای عضویت در مجمع عمومی سازمان ملل از خود نشان دهند.

روز جمعه، هاآرتص گزارش کرد که کلینتون از نتانیاهو درخواست کرده است که اقدامات تنبیهی که می‌تواند باعث فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین شود، اتخاذ نکند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول