اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهاد ترکیه به بارزانی برای مسلح کردن منطقه کردستان عراق

خبرگزاری فارس: یک شبکه تلویزیونی عراقی از پیشنهاد ترکیه به منطقه کردستان عراق مبنی بر تسلیح کردن این منطقه در مقابل ارتش عراق خبر داد.

پیشنهاد ترکیه به بارزانی برای مسلح کردن منطقه کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی عراقی الاتجاه، منابع آگاه خبر دادند که ترکیه پیشنهادی به «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق داده تا آنها را در مقابله با ارتش عراق مسلح کند و در مقابل منطقه کردستان عراق تلاش کند تا عملیات نظامی حزب کارگر(پ ک ک) در ترکیه را متوقف نماید.

این شبکه همچنین گزارش داد که بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از رجب طیب اردوغان خواسته تا ارتش ترکیه در صورت وقوع درگیری بین کردها و نیروهای عراقی در شهر کرکوک، آنها را کمک کند.

پیش از این محمود عثمان یکی از رهبران ائتلاف کردستان در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده بود که ترکیه نقش منفی در عراق بازی می کند و تلاش دارد از اختلافات موجود بین کردستان و عراق برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده کند.

پیش از نوری المالکی نخست وزیر عراق به ترکیه در خصوص دخالت در امور داخلی عراق هشدار داد و به رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود توصیه کرد تا تمرکز خودش را روی رسیدگی و حل و فصل اوضاع داخلی ترکیه متمرکز کند.

نخست وزیر ترکیه اخیرا مالکی را به تلاش برای به راه انداختن جنگ داخلی در عراق متهم کرده بود.

نوری المالکی گفت: توصیه ما به آقای اردوغان این است که به امور اقلیت‌ها رسیدگی کند و از وارد کردن ترکیه به مشکلات همه کشورهای منطقه دست بردارد زیرا این سیاست تنها سختی و مشکلات برای ترکیه و ملت آن به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول