اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش بارزانی به اظهارات مالکی

خبرگزاری فارس: رئیس اقلیم کردستان عراق به اظهارات نخست‌وزیر عراق واکنش نشان داد.

واکنش بارزانی به اظهارات مالکی

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، «مسعود بارزانی» در واکنش به اظهارات نخست وزیر عراق مدعی شد که صلاحیت «نوری المالکی» به اتمام رسیده است و دیگر همکاری با وی بی‌فایده است، مالکی می‌خواهد تنها حاکم عراق باشد؛ وی از توافقات تخلف می‌کند و در ظاهر حرف می‌زند اما در عمل عکس آن را انجام می‌دهد.

وی مدعی شد که مالکی به یورش نظامی به اقلیم کردستان عراق می‌اندیشد و اطلاعاتی که از نشست سری مالکی با رهبران نظامی بدست آمده نشان می‌دهد که آنها اجازه ورود ارتش عراق به منطقه توریستی صلاح‌الدین(محل اقامت بازرانی در کردستان عراق) را درخواست کرده‌اند اما مالکی گفته است که صبر کنید تا هواپیماهای اف 16 برسد و در آن صورت این امر آسان می‌شود و این سخن مالکی نیز به عقد قرارداد خرید اف 16 عراق اشاره دارد.

بارزانی همچنین در دیدار با روزنامه‌نگاران و نویسندگان کردی ابراز امیدواری کرد که جنگی با نیروهای عراقی بر سر آنچه مناطق مورد نزاع خواند، رخ ندهد اما در عین حال گفت که اقلیم کردستان عراق برای این جنگ آمادگی دارد و مطمئن است که پیروز خواهد شد.

برخی شخصیت‌های عراقی سعی کردند اختلافات بین عراق و اقلیم کردستان را حل کنند اما بارزانی به بی‌فایده بودن این تلاش‌ها تاکید کرده و خواهان برکناری مالکی از نخست‌وزیری است و در عین حال گفته است که برای تعامل با این تلاش‌ها آمادگی دارد تا به این ترتیب به عامل ایجاد تنش متهم نشود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول