اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

خبرنگار فارس در سوریه گزارش می‌دهد

درهای دمشق به روی تروریست‌ها بسته است

خبرگزاری فارس: در حالی که گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه از مدتی پیش با توسل به حملات توپخانه‌ای و پرتاب راکت به مناطق مختلف دمشق درصدد نفوذ در پایتخت برآمد، اما ناامید از تحقق این خواسته پشت درهای محکم آن باقی ماند.

درهای دمشق به روی تروریست‌ها بسته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، مقرهای ایست بازرسی بتونی و نفوذ ناپذیر ارتش سوریه، رویای تروریست ها را ناکام گذاشته و خسارت های فراوانی را به آنان وارد کرده تا جایی که در پس تلاش شبانه تروریست‌ها برای ورود به دمشق، صبح ناامیدی دیگری در انتظار آنان است.

غرب رفته رفته دید خود را نسبت به گروهک ارتش آزاد تغییر می‌دهد

بی تردید عملیات خشونت آمیز گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه حمایت بیش از پیش غرب از این گروهک را بدنبال داشت اما عدم دستیابی آنان به نتایج قابل ذکر موجب شد غرب رفته رفته اطمینان خود را به آن از دست بدهد.

در این میان ارتش آزاد سویه نیز به میزان زیادی حمایت گروه‌های مسلحی را که در روزهای آغاز ناآرامی‌های سوریه با آن همراه شدند، از دست داده است.

در این شرایط غرب بر وحدت مخالفان و حمایت از آنان تاکید کرده و در این راستا نشستی را برای آنان در دوحه ترتیب داد کشوری که با وجود حجم کوچک سیاسی و جغرافیایی به میدان حمایت مالی از تروریست‌ها آمده است.

تروریست‌ها قدرت ارزیابی از اوضاع ندارند

تروریست‌ها که باغهای حومه دمشق را محل مناسبی برای پنهان شدن خود و حملات توپخانه ای می دانستند، پس از اینکه طعم شکست را بارها تجربه کردند، اکنون سردرگم مانده و  قدرت ارزیابی و کنترل اوضاع را از دست داده اند.

«فایز صندوق» کارشناس سیاسی سوری در این باره به خبرنگار فارس گفت: غرب در تلاش برای تشکیل گروه‌های تروریستی در سوریه برآمد و تروریست ها نیز حمایت مالی و تسلیحاتی آن را خواستار شدند تا بتوانند در مقابل ارتش سوریه قد علم کنند اما با ادامه پاکسازی شهرهای مختلف و پاسخ به حملات تروریست ها به غیرنظامیان و شهروندان بی‌گناه، تروریست‌های مسلح بیش از پیش به اقداماتی پراکنده و بی هدف دست زدند.

الصندوق افزود: هرچند حملات خمپاره‌ای مخالفان به شهرهای مختلف به ویژه سوریه متوقف نشده اما توسل به این حملات به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است زیرا این حملات نتوانست روزنه‌ای برای ورود به پایتخت را فراهم کند تا تروریست‌ها دست‌کم بتوانند تا رسیدن کمک ها و دستورات غرب در آنجا مستقر شوند.

این کارشناس سوری افزود: آنان حتی از ایجاد شکاف بین مردم ناتوان ماندند زیرا پس از هر حمله، زندگی به روال عادی بازگشته و حتی مکان اختفای تروریست‌ها نیز با توجه به نقاط پرتاب راکت، شناسایی می شد و همین امر موجب شد که تروریست‌ها احساس خطر کرده و با سردرگمی به دنبال مکانی تازه ای برآیند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول