اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای مهار ناآرامی‌های گسترده صورت گرفت

طرح نخست وزیر اردن برای گفت‌وگو با مخالفان

خبرگزاری فارس: در حالیکه نخست وزیر اردن طرحی را برای آغاز گفت‌وگو با مخالفان دولت به دفتر پادشاهی ارائه کرده، دستگاه‌های امنیتی مخالف هرگونه امتیاز دادن به مخالفان هستند.

طرح نخست وزیر اردن برای گفت‌وگو با مخالفان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، «عبدالله النسور» نخست وزیر اردن طرحی ابتکاری برای پایان دادن به بحران در این کشور و بن بست سیاسی در آن ارائه کرده است.

با این وجود منابع رسمی اردن در اظهاراتی اعلام کرده اند که اختلافات میات دولت اردن و مراکز پرنفوذ قدرت در این کشور در مورد این طرح به بالاترین حد خود رسیده است، چرا که این طرح معتقد است که باید دولت به صورت فوری با گروه های مخالف بویژه جماعت اخوان المسلمین وارد گفت‌وگو شود.

بر این اساس دستگاه‌های پرنفوذ بویژه دستگاه های امنیتی نسبت به هر گونه همگرایی با مخالفان هشدار داده و آن را دادن امتیازهای بیشتر در مورد قانون انتخابات دانسته اند، این در حالی است که اخوان المسلمین انتخابات در این کشور را تحریم کرده اند. جریان های امنیتی همچنان بر مهار نارآرامی‌ها تاکید کرده و معتقدند که دامنه آن کمتر شده است.

گزارش رسمی البته نشان از آن دارد که در ساعت های اخیر النسور موفق شده دفتر پادشاهی اردن را به ارائه یک طرح جدید برای مهار ناآرامی های روز افزون در این کشور و گفت‌وگو با مخالفان متقاعد کند، به شرطی که این گفت‌وگوها با حمایت و تایید شاه اردن باشد.

البته این منابع اعلام کرده‌اند که این طرح هنوز کامل نشده است، اما احتمال دارد اولین دور رسمی گفت‌وگوها اواسط هفته جاری و قبل از جمعه آینده برگزار شود.

این ابتکار در حالی مطرح شد که برخی مراکز مطالعاتی که از سوی دولت حمایت مالی می شوند، نسبت به ناآرامی‌های اخیر در این کشور و تاثیر آن بر صلح و ثبات داخلی هشدار داده اند، بویژه اینکه این ناآرامی ها در آستانه انتخابات آغاز شده است که قرار است سال آینده برگزار شود. این مراکز اعلام کرده اند که انتقاد مستقیم از سران کشور نشان از احتمال آغاز ناآرامی های جدید در سطح گسترده تر در هفته های آینده دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول