اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در واکنش به استعفای وزیر جنگ اسرائیل

وزیر صهیونیستی: رویکرد سیاسی «باراک» در خاورمیانه کاملا اشتباه بود

خبرگزاری فارس: وزیر محافظت از محیط زیست اسرائیل در واکنش به خبر استعفای وزیر جنگ این رژیم گفت که متاسفانه باراک نتوانست شرایط سیاسی حاکم در خاورمیانه را به درستی تعبیر کند و رویکرد سیاسی او کاملا اشتباه بود.

وزیر صهیونیستی: رویکرد سیاسی «باراک» در خاورمیانه کاملا اشتباه بود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «گیلعاد اردان» وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در واکنش به تصمیم کناره گیری «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل از عرصه سیاست، اعلام کرد که باراک کاملا شرایط سیاسی در خاورمیانه را بد تعبیر کرد و نتوانست این شرایط را درست درک کند.

اردان در این رابطه گفت: رویکرد سیاسی و ایدئولوژیک باراک کاملا اشتباه بود. ما در حال حاضر در تلاش برای آماده کردن شرایط انتخابات هستیم تا یک مدیریت مناسب و بر خلاف مدیریت باراک داشته باشیم. مدیریت باراک کاملا شرایط سیاسی در خاورمیانه را بد تعبیر کرد.

چنین اظهاراتی از سوی وزیر محافظت از محیط زیست اسرائیل در نقد عملکرد باراک در حالی منتشر می شود که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز از تصمیم خود برای کناره گیری از سیاست و عدم شرکت او در انتخابات پارلمانی 22 ژانویه سال آتی خبر داد.

وزیر جنگ اسرائیل 6 ماه بعد از ترک ارتش تل آویو در سال 1995 میلادی، وارد عرصه سیاست شد و نقش وزیر داخلی را تحت نخست وزیری «اسحاق رابین» بر عهده گرفت و بعدها به عنوان وزیر خارجه مشغول فعالیت شد.

این مقام اسرائیلی در سال 1997 میلادی به عنوان رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی انتخاب شد و در سال 1999 توانست «بنیامین نتانیاهو» را در انتخابات نخست وزیری شکست بدهد.

در ماه مه سال 2000 بود که باراک عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان را مدیریت کرد. او در انتخابات سال 2001 توسط «آریل شارون» رهبر حزب «لیکود» شکست داده شد و متعاقبا به عنوان رهبر حزب کار و از کنست (پارلمان اسرائیل) استعفا کرد.

باراک در سال 2005 بار دیگر بازگشت خود به سیاست را اعلام کرد و به رقابت برای رسیدن به رهبری حزب کارگر در ماه نوامبر همان سال پرداخت. وی بعد از پیروزی مجدد و کسب رهبری حزب کار در سال 2007، به عنوان وزیر امور نظامی و به عنوان بخشی از کابینه جدید «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسرائیل سوگند خورد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول