اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

با اشاره به استعفای باراک

رویترز: معمار سیاست‌های اسرائیل در قبال ایران از سیاست می‌رود

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با اشاره به کناره گیری وزیر جنگ اسرائیل از سیاست نوشت که موضوع ایران، باراک و نتانیاهو را متحد کرد و همین موضوع هم آنها را از هم جدا کرد.

رویترز: معمار سیاست‌های اسرائیل در قبال ایران از سیاست می‌رود

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل در اقدامی غیرمنتظره و در یک کنفرانس خبری عجولانه اعلام کرد که از سیاست کناره گیری می‌کند.

رویترز در این گزارش که با عنوان «معمار سیاست‌های اسرائیل در قبال ایران از سیاست می‌رود» نوشت: به نظر می‌رسد بخت و اقبال سیاسی باراک بعد از جنگ 8 روزه اسرائیل علیه غزه به پایان رسیده است، این درحالیست که نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد حزب او که متحد حزب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل است بیش از 4 کرسی از 120 کرسی پارلمان را به دست نمی‌آورد.

براساس این گزارش، ایهود باراک رئیس سابق حزب چپ میانه اصرار داشت که او و نتانیاهو به خاطر موضوع ایران با یکدیگر متحد شده اند و بر آن پافشاری کرد؛ موضوعی که اسرائیل را در مقابل «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا قرار داد.

باراک که تنها عضو میانه روی دولت ائتلافی راست گرای نتانیاهو است بارها به واشنگتن سفر کرد و در گفت‌وگو با مقامات ارشد آمریکا از نتانیاهو به خاطر سیاست‌هایی که منجر به شکاف میان آمریکا و اسرائیل شده بود انتقاد کرد.

رویترز ادامه داد: باراک در کنفرانس خبری عجولانه خود اعلام کرد که تا زمان تشکیل دولت جدید در سمت خود باقی خواهد ماند که نشان می‌دهد نمی‌خواهد تصمیم او تاثیر فوری بر محاسبات اسرائیل نسبت به سیاست‌های هسته ای ایران داشته باشد.

باراک در کنفرانس خبری خود گفت: موضوع ایران بسیار مهم است و باید در مرکز مبارزات اسرائیل باقی بماند حتی اگر من دولت را ترک کنم.

وی اضافه کرد که قصد دارد بیشتر وقت خود را با خانواده اش سپری کند اما اگر کابینه آینده اسرائیل بخواهد می‌توانم به آنها مشاوره دهم.

براساس این گزارش، جنبش حماس در غزه، کناره گیری باراک از دولت را نشانه آشکار ضعف و شکست نظامی اسرائیل در جنگ 8 روزه قلمداد کرده است.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول