اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کرزی در دیدار با هیئت انگلیسی:

کمک‌های بین‌المللی باید توسط دولت افغانستان مصرف شود+ تصاویر

خبرگزاری فارس: حامد کرزی در دیدار با هیئت کمیسیون دفاعی پارلمان انگلیس اظهار داشت که اگر کمک‌های بین‌المللی از مجرای دولت مصرف شوند، افغانستان فردایی بهتر از امروز خواهد داشت.

کمک‌های بین‌المللی باید توسط دولت افغانستان مصرف شود+ تصاویر

به گزارش فارس، در دیدار رئیس جمهور افغانستان با هیئت کمیسیون دفاعی پارلمان انگلیس در خصوص وضعیت امنیتی افغانستان، روند صلح، انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای امنیتی افغان و سرمایه‌گذاری انگلیس در افغانستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حامد کرزی در این دیدار خاطر نشان کرد که اگر جامعه جهانی به حمایت‌های خود از افغانستان ادامه دهد و کمک‌های آنان از طریق دولت افغانستان به مصرف برسد، بدون شک افغانستان فردایی بهتر از امروز خواهد داشت.

به نقل از اطلاعیه «دفتر ریاست جمهوری افغانستان»، حامد کرزی با تشکر از تلاش انگلیس برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای امنیتی افغان را رضایت‌بخش ارزیابی کرد.

وی افزود: برای تکمیل این روند باید جامعه جهانی همکاری بیشتری با افغانستان داشته باشد زیرا این روند به نفع افغانستان و جامعه جهانی است.

در این دیدار رئیس و هیئت کمیسیون دفاعی پارلمان انگلیس نیز نسبت به ادامه همکاری با افغانستان اطمینان دادند.

هفته گذشته نیز «دیوید ریچاردز» رئیس ستاد ارتش انگلیس به افغانستان سفر کرد و با حامد کرزی و مقامات نظامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

برخی از کارشناسان نظامی افغان معتقدند که سفر اخیر مقامات بلند پایه انگلیس به افغانستان بی‌ارتباط با مذاکرات آمریکا و افغانستان درخصوص موافقتنامه امنیتی نیست.

به احتمال زیاد انگلیس نیز به دنبال ادامه حضور در افغانستان بوده و در این رابطه در حال رایزنی با مقامات افغان است.

همچنین در این اواخر بحث به رسمیت شناختن «خط دیورند» توسط افغانستان از بحث‌های داغ در این کشور است و در این میان انگلیس تلاش دارد افغانستان را متقاعد سازد که این مرز را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول