اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشپیگل:

روند آشتی داخلی تاکنون در افغانستان موفق نبوده است

خبرگزاری فارس: یک هفته‌نامه آلمانی با اشاره به گزارشی که نماینده این کشور در افغانستان تهیه کرده است، اقدامات انجام‌شده برای تحقق صلح در افغانستان را کافی ندانست.

روند آشتی داخلی تاکنون در افغانستان موفق نبوده است

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، دولت آلمان نسبت به برقراری صلح پایدار در افغانستان در آینده‌ای نزدیک ابراز تردید کرده است.

در تازه‌ترین گزارش پیشرفت‌ها در افغانستان که دولت آلمان آن را تهیه کرده، تأکید شده است که مأموران امنیتی و پلیس افغانستان علیرغم آموزش‌های طولانی‌مدت همچنان در برابر نیروهای متخاصم ناتوان هستند.

در این گزارش 48 صفحه‌ای که زیر نظر «میشائیل کخ» نماینده ویژه افغانستان تهیه شده است،برقراری صلح پایدار در افغانستان منوط به پیشرفت در روند آشتی میان گروه‌های داخلی در این کشور خوانده شده که بنا بر نظر تهیه‌کنندگان این گزارش تاکنون ناموفق بوده است.

بنابر طرح خروج نظامی نیروهای ناتو از افغانستان، تا فوریه 2014 باید شمار نیروهای آلمانی در افغانستان از 4 هزار و 760 تن کنونی به  3 هزار و 300 تن کاهش یابد.

قرار است آلمان تا سال 2016 با اختصاص سالانه 430 میلیون یورو از افغانتسان حمایت کند تا با استفاده از این بودجه، شرایط زندگی مردم و رهبری کشور بهبود یابد.علاوه بر این آلمان قصد دارد 150 میلیون یورو برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان به این کشور بپردازد.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول