اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه:

ناتو یک‌ هفته‌ای در مورد سامانه‌های «پاتریوت» تصمیم‌گیری می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع ترکیه می‌گوید ناتو احتمالا هفته آینده تصمیم خود را در مورد نصب سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در مرز سوریه، اعلام می‌کند.

ناتو یک‌ هفته‌ای در مورد سامانه‌های «پاتریوت» تصمیم‌گیری می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که احتمالا ناتو هفته آینده در مورد استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» در مرز سوریه، تصمیم‌گیری می‌کند.

ترکیه 900 کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد. ترک‌ها هفته قبل رسما از ناتو خواستند سامانه‌های ضدهوایی «پاتریوت» در طول مرز با سوریه نصب شوند.

هرچند که مقامات ناتو اعلام کرده‌اند به سرعت این درخواست را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما تاکنون پاسخ قطعی به این درخواست ترکیه داده نشده است.

سوریه، ایران و روسیه این اقدام را تحریک‌آمیز دانسته و خواستار توقف این طرح شده‌اند. به نوشته رویترز این اقدام می‌تواند اولین گام عملی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه باشد.

«عصمت یلماز» وزیر دفاع ترکیه امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ما با توجه وضعیت بحرانی که در مرز با سوریه رخ داده، نصب سامانه‌های پاتریوت را از ناتو درخواست کردیم... هدف از نصب این سامانه‌ها محافظت از پهناورترین بازه ممکن در خاک ترکیه است. انتظار دارین شورای ناتو یک هفته‌ای در این مورد تصمیم‌گیری کند».

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول