اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز گردهمایی بزرگ عزاداران یزد / امیرچخماق غرق در عزای حسین (ع)

خبرگزاری فارس: عزاداری مردم دارالعباده یزد نه با آغاز ماه محرم که روزها قبل از این ماه آغاز شده و امروز برای نخستین بار در تاریخ عزاداری یزدی‌ها، گردهمایی بزرگی از عزاداران در میان امیرچخماق یزد برگزار می‌شود.

آغاز گردهمایی بزرگ عزاداران یزد / امیرچخماق غرق در عزای حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امروز، مصادف با هشتم ماه محرم الحرام و در شب تاسوعای حسینی، یزد که از دیرباز به حسینیه ایران شهرت یافته است، نمادی از شور حسینی را برای نخستین بار به نمایش می‌گذارد.

مردم عزادار یزد امسال و از ساعت 16 امروز در قالب هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر یزد به راه افتاده‌اند و مسیر میدان حماسه‌های یزد، میدان امیرچخماق را در پیش گرفته‌اند.

میدانی که در سفر مقام معظم رهبری اوج و شکوه حضور مردم را به نمایش گذاشت، امروز شاهد حضوری گسترده از عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

میدان امیرچخماق یزد از چند روز پیش برای برگزاری این مراسم ویژه آماده شده و رخت عزا بر تن کرده است و تا ساعتی دیگر شاهد حضور هزاران نفر از عزاداران حسینی خواهد بود.

مردم اندک اندک در فضاهای مختلف این میدان جمع شده‌اند و تا ساعتی دیگر همه هیئت‌های عزاداری یزد به آنها می‌پیوندند و مراسم ویژه سینه‌زنی، نوحه خوانی و عزاداری سرور و سالار شهیدان آغاز می‌شود.

این مراسم امسال نخستین بار است که اجرایی می‌شود و از سال‌های آینده روز هشتم ماه محرم، به نام روز عزاداری ویژه یزدی‌ها، این مراسم ثبت و برای همیشه ماندگار خواهد شد.

مردم و ساکنان حوالی میدان امیرچخماق یزد که اغلب از کربلایی‌های مقیم یزد هستند، از ساعتی پیش میزبانی خود را از عزاداران حسینی با پخش چای و شیر آغاز کرده‌اند و در هر گوشه‌ای از این میدان ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی دایر است.

این مراسم تا لحظاتی دیگر از شبکه تابان و چند شبکه سراسری دیگر به طور مستقیم و زنده پخش خواهد شد و به این ترتیب حسینیه ایران بار دیگر حق نام خود را ادا خواهد کرد.

انتهای پیام/2464/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول