اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سرسپردگی به ولایت رمز رستگاری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هرکس با ولایت باشد و در مسیر آن گام بردارد رستگار می‎شود، در غیر این صورت منحرف شده و به هلاکت می‎رسد.

سرسپردگی به ولایت رمز رستگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا با تقوا فریفته زرق و برق دنیا نشویم چراکه هیچ خسارتی بالاتر از عدم برخورداری از تقوا و پرهیزکاری نیست.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات، افزود: این سوره مبارکه یکی از مهم‌ترین سوره‌های اجتماعی قرآن کریم است که در آن دستورالعمل‌های بسیاری وجود دارد.

نکونام در ادامه با گرامیداشت پنج آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره)، تصریح کرد: بسیج یک فرد یا نهاد نیست بلکه یک تفکر، مکتب و راه بوده و هدف از تشکیل آن حفظ و حراست از اسلام و قرآن است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی صیانت از ارزش‌های اسلام و قرآن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا احکام الهی در جامعه پیاده شود و بسیج مکتبی است که برای تحقق این هدف والا ایجاد شده است.

نکونام به هفتم آذر سالروز تشکیل نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: این روز فرصت مناسبی است تا در آن بیش از پیش قدردان تلاش‌ها و جهادگری‌های فعالان این عرصه باشیم.

وی با اشاره به رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: 11 محرم روز تجلیل از آزادگانی است که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و باید همواره قدر این بزرگان را به درستی به جا آورد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه مراسم‎های عزاداری و سوگواری ماه محرم این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم‌های سوگواری حضوری پرشور و فعال دارند و آیین‌های عزاداری به خوبی در حال انجام است.

نکونام از اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی این استان در روز تاسوعا خبر داد و افزود: این اجتماع راس ساعت 9 صبح در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‎شود.

وی همچنین بر ضرورت حضور پرشور مردم در نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و بیان داشت: برپایی این نماز نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های والای دشت کربلا است که مردم باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نکونام با بیان اینکه کربلا و حوادث بعد از آن یک مجموعه کامل از روشنگری و هدایتگری است، تصریح کرد: باید بکوشیم تا در مکتب حسینی ورود پیدا کنیم و از دانش‌های موجود در این مکتب بهره لازم را بگیریم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: توبه و صبر دو دانش ارزشمند مکتب حسینی است که از اهمیت والایی برخوردار بوده و باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

نکونام به لغزش‌ها و انحراف‌هایی که انسان‌ها در مسیر زندگی خود مرتکب آن می‌شوند، اشاره کرد و گفت: عده‌ای ممکن است دنباله‌رو گروه‌های سیاسی باطل و منحرف شوند این در حالی است که هنوز راه برای آن‌ها باز است و می‌توانند با توبه به مسیر حق بازگردند.

وی با بیان اینکه سرسپردگی به ولایت رمز رستگاری است، افزود: هرکس با ولایت باشد و در مسیر آن گام بردارد رستگار می‎شود، در غیر این صورت منحرف شده و به هلاکت می‎رسد.

نکونام با تبریک پیروزی مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: غزه و مقاومت آن دستاورد انقلاب اسلامی است و پیروزی آن ناشی از بهره‌گیری از مکتب حسینی است.

انتهای پیام/68004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول