اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

حاجی بابایی:

یونسکو به رسالت خود در قبال کودکان فلسطینی و جنایات اسرائیل در غزه عمل کند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش کشورمان گفت که یونسکو به عنوان خانه فرهنگ و آموزش جهانی باید به رسالت خود در قبال دانش آموزان و معلمان و زنان و کودکان فلسطینی و جنایات اسرائیل در غزه عمل کند.

یونسکو به رسالت خود در قبال کودکان فلسطینی و جنایات اسرائیل در غزه عمل کند

به گزارش فارس، دکتر حاج بابائی وزیر آموزش و پرورش کشورمان که جهت شرکت در اجلاس وزرای آموزش برای بررسی گزارش جهانی "آموزش برای همه" در یونسکو به پاریس رفته است در نطق خود به عنوان اولین سخنران با گرامیداشت یاد دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان فلسطینی و نیز همه شهیدان و مجروحان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ازاینکه ساکنان غزه در شرائط جنگی و در زیر آماج گلوله ها به تلاش مقدس علمی خود ادامه می دهند، تجلیل کرد و از یونسکو در خواست کرد رسالت تاریخی خود را به عنوان خانه فرهنگ و آموزش جهانی در قبال مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان و زنان و دانش آموزان بی پناه به انجام رساند.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به بازسازی مدارس و اماکن آموزشی تخریب شده فلسطین اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشار ه به گزارش سال 2012 گفت: در اینگونه گزارش ها توجه بیشتر به وضعیت واقعی کشورها و پیشرفت های حاصله توسط آنها و نیز استفاده از آمار و گزارش های ارائه شده توسط مراکز و ارگان های رسمی این کشورها در زمینه های مورد بررسی می تواند به ارتقای محتوا و افزایش میزان سندیت آن کمک نماید.

حاج بابائی بر همکاری‌های "شمال – جنوب" و "جنوب – جنوب" در رابطه با آموزش برای همه به صورت اعم و درخصوص مقوله مهارت ها و جوانان به صورت اخص  تاکید کرد و خواستار ایجاد چارچوبی برای ارتقای سازوکارهای موجود در این رابطه شد.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان با اشاره به آمارهای منتشره در گزارش سال جاری و افزایش جمعیت بیکار در جهان که بخشی از آن حاصل بحران‌های اقتصادی در جهان است، بر ضرورت آموزش نیروهای ماهر و کارآمد از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

حاج بابائی گفت: با توجه به بین رشته‌ای و میان بخشی بودن برخی از مقولات مربوط به آموزش برای همه به ویژه مقوله جوانان و مهارت ها که موضوع اصلی گزارش سال 2012 می باشد، مشارکت بخش های مختلف یونسکو به ویژه بخش علوم اجتماعی و انسانی این سازمان که به طور مستقیم با موضوع جوانان و نقش آنان در جوامع سر و کار دارد، در رابطه با برخی ابعاد گزارش می تواند به غنای بیشتر آن کمک نماید.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای تحقق اهداف ششگانه آموزش برای همه به مورد اجرا گذاشته و این اقدامات نتایج بسیار خوبی را تاکنون در پی داشته است که به ویژه برخی از این نتایج بسیار قابل توجه می باشد. به نحوی که برای مثال در موضوع برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان در جمهوری اسلامی ایران در گزارش سال 2012 پایش آموزش برای همه مورد اشاره قرار گرفته است که ایران در میان شش کشور موفق در این زمینه قرار دارد.

حاج بابائی گفت: باتوجه به جایگاه ویژه آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی، در این رابطه در جمهوری اسلامی ایران در سه محور اصلی کار شده است که عبارتند از: ایجاد چارچوب های قانونی، تعریف و اجرای برنامه های مربوطه در چارچوب تحقق هدف سوم آموزش برای همه و دست آخر تعریف اولویت ها و راهبردهایی برای دست یابی به این هدف تا سال 2015.

در رابطه با برنامه اجرائی کشورمان در این زمینه وزیر آموزش و پرورش به موارد زیر اشاره کرد: توسعه آموزش غیر رسمی فنی و حرفه‌ای توسط بخش غیر دولتی؛ توسعه راه اندازی هنرستان‌های وابسته به بخش‌های کشاورزی، هنر، صنعت و خدمات؛ توسعه هنرستان‌های کشاورزی مستقر در مزارع آموزشی؛ توسعه ی کمی و کیفی رشته‌های ارائه شده در دوره‌های متوسطه فنی و حرفه‌ای؛ تجهیز کارگاه‌های آموزشی مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش؛ تقویت کارگاه‌ها و مدارس آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش و افزایش تعداد دانش آموزان این نوع آموزش‌ها، پیش بینی آموزش مهارت‌های اجتماعی در خلال برنامه‌های درسی مصوب دوره‌های مختلف تحصیلی، و بسیاری موارد دیگر.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: به منظور دستیابی به هدف شماره سه یعنی دسترسی عادلانه به برنامه های آموزشی مناسب و مهارت های زندگی روزمره و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تا سال 2015 نیز اجرای برنامه‌های برقراری ارتباط مؤثر با بخش صنعت و بازار کار؛ انجام اصلاحات اساسی در نظام آموزشی؛ توسعه همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ارائه دهنده خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد انعطاف در طراحی مواد درسی با نیازهای بازار کار مد نظر می باشد.

یادآور می شود نخستین اجلاس جهانی آموزش برای همه، از تاریخ چهارشنبه 1/9/91 به مدت سه روز در مقر یونسکو در پاریس برگزار گردید که دومین روز آن به نشست وزرا اختصاص داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول