اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

احداث 3 مخزن زمینی و هوایی ذخیره آب در رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از احداث سه باب مخزن زمینی و هوایی ذخیره برای تامین فشار آب 56 روستای رشت خبر داد.

احداث 3 مخزن زمینی و هوایی ذخیره آب در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی در جلسه آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به برطرف کردن مشکل ذخیره آب بیش از 8 هزار خانوار روستایی این شهرستان اظهار کرد: به منظور تقویت فشار آب 56 روستای بخش‌های لشت‌نشا، خشکبیجار و کوچصفهان تعداد سه باب مخزن زمینی و هوایی احداث می‌شود.

وی سه باب مخزن زمینی و هوایی را به حجم 2 هزار و 700 مترمکعب در 5 مجتمع آبرسانی شهرستان رشت به منظور تقویت فشار آب 56 روستای بخش‌های مذکور عنوان کرد.

به گفته این مسئول، شهرستان رشت دارای 6 بخش، 18 دهستان و 293 روستا است که از این تعداد، 162 روستا از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه اکنون 34 هزار و 700 مشترک رشت زیرپوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: اکنون عملیات احداث این سه باب مخزن ذخیره و تامین فشار آغاز شده است.

فرامینی برآورد میزان هزینه پروژه مذکور را بیش از 35 میلیارد ریال از منابع استانی عنوان کرد و متذکر شد: با احداث سه باب مخزن زمینی و هوایی مشکل ذخیره و تامین فشار آب 8 هزار و 183 خانوار روستایی شهرستان رشت برطرف می‌شود.

به گفته وی، 70 درصد روستاهای گیلان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

این مسئول از اتمام شستشوی مخزن زمینی 400 مترمکعبی روستای کلشتاجان لاهیجان خبر داد.

انتهای پیام/2300/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول