اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سران احزاب ر‍ژیم صهیونیستی اذعان کردند

جنگ، قدرت حماس را تقویت کرد/ اسرائیل توان بازدارندگی خود را از دست داد

خبرگزاری فارس: سران احزاب مختلف ر‍ژیم صهیونیستی تاکید کردند که جنگ در غزه باعث تقویت قدرت جنبش حماس شد و تل آویو به هیچ یک از اهداف خودش در این جنگ نرسید.

جنگ، قدرت حماس را تقویت کرد/ اسرائیل توان بازدارندگی خود را از دست داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت، سران احزاب مخالف در ر‍ژیم صهیونیستی امروز به شدت از موافقت کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این ر‍ژیم با آتش بس در نوار غزه به شدت انتقاد کرده و گفتند: کابینه اسرائیل توان بازدارندگی خود درمقابله با فلسطینی ها را از دست داد.

درحالی که تعدادی از سران احزاب مخالف گفتند که اهداف عملیات نظامی هشت روزه اسرائیل در نوار غزه محقق نشد؛ تعداد دیگری از آنها گفتند که آتش بس، اعلام تسلیم شدن کابینه اسرائیل بود.

درهمین راستا، شاوول موفاز معاون نخست وزیر سابق و از سران مخالف در ر‍ژیم صهیونیستی به شدت از آتش بس در غزه انتقاد کرد و گفت: اسرائیل به هیچ یک از اهدافی که قبل از عملیات نظامی تدوین کرده بود، نرسید.

موفاز آتش بس را راه درست برای پایان دادن به جنگ به مقاومت فلسطین ندانست و گفت: عملیات علیه غزه نباید در نقطه ای که به آنجا رسیده بود، متوقف می شد و این عملیات قدرت حماس را تقویت کرد که دست بالا را گرفت.

وی همچنین افزود: عملیات علیه غزه در بازگرداندن قدرت بازدارندگی اسرائیل شکست خورد و ناکام ماند.

در همین حال، یائیر لبید رهبر حزب جدید " ییش عاتید" ر‍ژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه نتانیاهو برای موافقت با آتش بس در غزه به شدت انتقاد کرد.

لبید که قرار است با حزب جدید خودش در انتخابات ماه ژانویه آینده ر‍ژیم صهیونیستی برای اولین بار شرکت کند، گفت: این‌ آتش بس در بدترین وقت ممکن و قبل از تحقق اهدافی که کابینه نتانیاهو برای خودش تعیین کرده بود، صورت گرفت و کابینه در تحقق این اهداف شکست خورد.

وی افزود: کابینه نتانیاهو در آغاز عملیات نظامی وعده از بین بردن جنبش حماس و گفتگو نکردن با آن را داده بود اما اسرائیل در نهایت با حماس گفتگو کرد و در از بین بردن ‌آن شکست خورد.

لبید گفت: کابینه اسرائیل در اجرا کردن و تحقق بخشیدن به اهدافی که تعیین کرده بود و وعده آن را داده بود بوی‍ژه بازگرداندن آرامش به ساکنان (صهیونیست در فلسطین اشغالی) ضعف روشن و تردید از خود نشان داد.

در همین حال، حاییم رامون معاون نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که این پست را در جریان جنگ علیه غزه در اواخر سال 2008 میلادی برعهده داشت، گفت: از شانس بد؛ روشن است که عملیات اخیر در غزه به اهداف خودش نرسید.

وی در اشاره به شکست کابینه نتانیاهو در از بین بردن قدرت موشکی گروههای مقاومت فلسطین افزود: عملیات نظامی به اولین هدف خود که متوقف کردن رنج یک میلیون و پانصد هزار اسرائیلی بود؛ نرسید.

رئیس حزب موسوم به "اتحاد ملی" رژیم صهیونیستی نیز از دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی بود که از موافقت نتانیاهو با آتش بس به شدت انتقاد کرد و گفت که کابینه نتانیاهو و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه او تسلیم شدند.

اما شیلی یاکیموویچ رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی که از جنگ علیه غزه در آغاز آن حمایت کرده بود؛ برقراری آتش بس را تایید کرد و گفت: بگذارید امیدوار باشیم که اهداف تدوین شده قبل از حمله به نوار غزه عملا تحقق یافته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول