اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه‌های لبنانی: غزه با خون شهدایش پیروز شد

خبرگزاری فارس: روزنامه‌های لبنانی با اعلام پیروزی مقاومت فلسطین در غزه، اعلام کردند‌ که غزه با خون خود در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی پیروز شد.

روزنامه‌های لبنانی: غزه با خون شهدایش پیروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه‌های لبنانی در شماره امروز خود به بررسی مسئله آتش‌بس در نوار غزه پرداختند و همگی، این امر را پیروزی مقاومت و ملت فلسطین در غزه طی تجاوز 8 روزه اخیر رژیم صهیونیستی در این منطقه دانستند و آن را نتیجه پایداری ملت غزه اعلام کردند.

السفیر: این روزنامه با تیتر «غزه با خون خود پیروز شد »، این آتش‌بس را پیروزی ملت فلسطین دانست و نوشت: واشنگتن به حماس اعلام آتش بس کرد و کلینتون موافقتش را به مرسی فروخت.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: حتی چند ثانیه پس از ساعت 21 شب گذشته، هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی همچنان به تیراندازی ادامه می‌دادند و هر یک می‌خواستند که آخرین نفری باشند که جنگ را متوقف کرده‌اند تا به طرفداران خود بقبولانند که پیروز میدان بوده‌اند.

نویسنده در ادامه نوشت: اما عملا این مقاومت غزه است که می‌تواند خود را پیروز میدان بداند...زیرا سران صهیونیست که تصمیم به آغاز این جنگ گرفته‌اند به سختی می‌توانند خود را پیروز بدانند..در حالی که مردم غزه به خیابان‌ها آمده‌اند و این پیروزی را جشن گرفته‌اند و با شعارهای مختلف می‌گویند «تل‌آویو را هدف قرار دهید»..بسیاری از اسرائیلی‌ها به سایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مراجعه کرده و از این آتش‌بس ابراز نارضایتی کرده‌اند و این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها از نتیجه جنگ راضی نیستند.

النهار: این روزنامه نیز در شماره امروز خود، این آتش‌بس را نتیجه اعمال فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و مصر دانست و نوشت که این امر بیانگر نقش مهم منطقه‌ای مصر است.

الاخبار: این روزنامه نیز از یک پیروزی بزرگ برای مقاومت در غزه خبر داد و نوشت که اسرائیل با پذیرفتن شروط مقاومت، شکست را پذیرفته است.

در ادامه این خبر آمده است: مقاومت فلسطین، شروط خود را تحمیل کرد و اسرائیل، پرچم سفیدش را بالا برد و این پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین است که بعد از 8 روز مقاومت و پایداری به آن دست یافتند.

المستقبل: این روزنامه نیز به مسئله آتش‌بس پرداخت و با تیتر « آتش‌بسی آمریکایی با ضمانت مصری» آن را آتش‌بسی آمریکایی نامید که اسرائیل با پایداری ملت فلسطین و تحت فشار ضربات مقاومت و مقابله آن با هرگونه تجاوز، ناگزیر به پذیرش شد.

اللواء: این روزنامه با تیتر «غزه شادی می‌کند و اسرائیل دامن شکستش را بر روی زمین می‌کشد»، از پیروزی ملت فلسطین و مقاومت نوشت.

اللواء نوشت: خون‌های 160 شهید و 1225 زخمی، به همراه ضمانت‌های مصری و آمریکایی، آزادی را به نوار غزه بازگرداند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول