اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با تاکید مجدد بر حق دفاع تل آویو صورت گرفت

اعلام حمایت اوباما از آتش بس در غزه

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار اخبار مربوط به توافق رژیم صهیونیستی و حماس برای آتش بس در غره، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل، از برقراری این آتش بس حمایت کرد.

اعلام حمایت اوباما از آتش بس در غزه

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، کاخ سفید با صدور بیانیه ای از مکالمه تلفنی امروز چهارشنبه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تقدیر از نتانیاهو به دلیل توافق او با آتش بس در غزه خبر داد و اعلام کرد که در این مکالمه، بار دیگر بر تعهد دولت آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید شده است.

در متن بیانیه کاخ سفید آمده است که: رئیس جمهور اوباما امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت و بار دیگر بر تعهد خود در قبال امنیت اسرائیل تاکید کرد. رئیس جمهور صراحتا اعلام کرد که از هیچ کشوری نمی توان انتظار داشت تا حملات موشکی علیه شهروندانش را تحمل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که: رئیس جمهور از تلاش های نخست وزیر برای همکاری با دولت جدید مصر به منظور رسیدن به آتش بسی پایدار و راه حلی بادوام تر برای این مشکل قدردانی کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، اوباما ضمن تاکید مجدد به اینکه اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اعلام کرده است که آمریکا از فرصت مهیا شده توسط آتش بس برای تشدید کمک به اسرائیل در راستای تامین نیازهای امنیتی اش استفاده خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که اوباما همچنین به نتانیاهو اعلام کرده است که دولت او به پیگیری تامین بودجه مازاد برای سامانه رهگیری موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل و سایر برنامه های دفاعی نظامی مشترک میان تل آویو و واشنگتن متعهد است.

خبر مکالمه تلفنی اوباما با نتانیاهو در حالی منتشر می شود که خبرگزاری «رویترز» امروز چهارشنبه به نقل از منابع اسرائیلی از توافق آتش بس در غزه خبر داد و این در حالیست که برخی منابع دیگر نیز از اعلام موافقت حماس با اجرای این آتش بس خبر داده اند.

منابع آگاه صهیونیستی اعلام کرده اند که این توافق در حالی صورت می گیرد که اسرائیل محاصره غزه را بر نخواهد داشت.

بر اساس گزارش های منتشر شده،‌ این آتش بس قرار است ساعاتی دیگر توسط رسانه های دولت مصر اعلام شود. «محمد کامل عمرو» وزیر امور خارجه مصر اعلام کرده است که این آتش بس ساعت 21 امشب اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول