اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امین حطیط بررسی کرد

4 پیام انفجارهای تل‌آویو از سوی محور مقاومت

خبرگزاری فارس: تحلیلگر مسایل راهبردی لبنان انفجارهای امروز تل آویو را حاوی 4 پیام برای رژیم صهیونیستی و طرف های سازشکار فلسطینی و رژیم های عربی و سازمان‌های بین المللی دانست.

4 پیام انفجارهای تل‌آویو از سوی محور مقاومت

به گزارش فارس، دکتر «امین حطیط» سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان و کارشناس مسایل راهبردی در اظهاراتی انفجارهای امروز تل آویو را از لحاظ راهبردی بسیار با اهمیت ارزیابی کرده و گفت که این انفجارها چهار پیام را در آن واحد به طرف های مختلف ارسال کرد.

وی در تشریح اظهارت خود از پیام های ارسال شده این انفجارها در شرایط سخت کنونی منطقه و جهان تاکید کرد که پیام اول برای صهیونیست ها است، محتوای این پیام این است که آنها هر کاری بکنند و هر معامله و سازشی را که انجام دهند، نمی تواند امنیت را در داخل سرزمین های اشغالی ایجاد کنند، این دو انفجار در آن واحد تمام خواب و رویاهای صهیونیست ها از امنیت مورد نظرشان به یکباره بر باد داد و تاکید کرد که با اشغال حقوق دیگران نمی‌توان امنیت را به اسرائیل آورد. این موضوع باعث خواهد شد تا صهیونیست‌ها در رفتارهای خود در قبال غزه و آتش‌بس در جنگ غزه مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

دومین پیام این انفجارها برای فلسطینی ها بود، چرا که آنها نیز خود به دو بخش تقسیم شده اند، بخش اول معتقدند که باید به صورت مسالمت‌آمیز با صهیونیست ها سازش کرد و بخش دوم قائل به مقاومت هستند، این انفجارها به طرفداران نظریه سازش نشان داد که اگر آنها از مقاومت دست بردارند و آن را به حال خود واگذار کنند، باز هم مقامت ادامه خواهد داشت، چرا که مردمی است و بستگی به یک فرد یا فرمانده ندارد.

به گفته حطیط سومین پیام این انفجارها پیامی قاطع و قوی به رژیم های عربی است که با حرکاتی مزورانه به دنبال ایجاد نظامی منطقه ای و عربی در منطقه هستند که هوادار غرب باشد. آنها متاسفانه در این راستا وارد درگیری با محور مقاومت و بازدارندگی شده‌اند، این پیام می گوید که تعهدات این نظام عربی جدید تاثیری بر ملت فلسطین و مقاومت آن نخواهد داشت و آنها نخواهند توانست انقلاب فلسطینی ها را مصادره کنند، چرا که ملت فلسطین بزرگ‌تر از آن است که مصادره شود.

این تحلیلگر مسایل راهبردی پیام چهارم این انفجارها را خطاب به سازمان‌های بین‌المللی دانست و تاکید کرد که این سازمان ها در درست کردن تابوت برای فلسطینی‌ها خبره شده‌اند، هدف از این انفجارها این است که بگوید که کمیته چهارجانبه و غیبت آرمان فلسطین در برنامه های کاری جهانی به معنی از بین رفتن آرمان فلسطین نیست و ملت فلسطین این قدرت و اراده را دارد که مسایل را به روال طبیعی خود برگرداند و آرمان فلسطین را در هر لحظه ای احیا کند. این انفجارها همچنین تاکید بر عزم و اراده  گزینه های مقاومت است و هر سازشی که صورت گیرد، تاثیری بر ایده های مقاومت نخواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول