اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گردانهای شهید «جهاد جبریل» مسئولیت عملیات تل‌آویو را برعهده گرفت

خبرگزاری فارس: شاخه نظامی جبهه مردمی – فرماندهی کل، مسئولیت عملیات امروز مقاومت در قلب تل‌آویو و انفجار یک دستگاه اتوبوس صهیونیستی را برعهده گرفت.

گردانهای شهید «جهاد جبریل» مسئولیت عملیات تل‌آویو را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه المنار در خبری فوری اعلام کرد که گردانهای شهید «جهاد جبریل» شاخه نظامی جبهه مردمی – فرماندهی کل از نیروهای مقاومت فلسطین، مسئولیت انفجار امروز در تل آویو را بر عهده گرفته است.

این گردانها با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: فدائیان ما در قلب فلسطین یک پیام را به سران صهیونیستی دادند و اعلام کردند که جنایات آنها در فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رزمندگان ما قادرند در هر زمان و مکان مناسبی، بذر ترس و هراس را در میان صهیونیست‌ها بکارند.

پیش از این بی‌بی‌سی گزارش داده بود که مسئولان حماس از طریق بلندگوی مساجد در غزه اعلام کرده‌اند که مقاومت فلسطین توانسته با وجود تدابیر شدید امنیتی شرایط امنیتی، بمبی را در اتوبوسی در تل‌آویو منفجر کنند.

شاهدان عینی اسرائیلی نیز  اعلام کرده‌اند که جوانی به اتوبوس نزدیک شده، کیفی را داخل آن قرار داده و سپس دور شده است.

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشته است که این انفجار در محلی رخ داده که بسیاری از دفاتر دولتی در آن قرار داشته است. راشاتودی هم گزارش داده است که این حمله نزدیکی یک پایگاه نظامی رخ داده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، این اولین بمب‌گذاری در تل‌آویو از سال 2006 است. هرچند که گفته می‌شود این عملیات استشهادی نبوده، اما برخی شبکه‌های چون المیادین این احتمال را رد نکرده‌اند. آخرین عملیات استشهادی در فلسطین اشغالی به سال 2008 باز می‌گردد.

انفجار امروز یک دستگاه اتوبوس در تل‌آویو، 27  زخمی برجای گذاشت که حال 3 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول