اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جریان مقاومت لبنان در گفت‌وگو با فارس:

ایران و سوریه همواره حامی مقاومت بوده‌اند/ به کشورهای عربی هیچ امیدی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جریان مقاومت لبنان گفت که ما امروز به کشورهای بهار نحس عربی امید نداریم بلکه چشم امیدمان به مردان مجاهد و مقاوم است.

ایران و سوریه همواره حامی مقاومت بوده‌اند/ به کشورهای عربی هیچ امیدی نیست

«جمیل ظاهر» رئیس جریان مقاومت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیروت با انتقاد از موضع گیری رژیم های عربی در قبال قضیه فلسطین اظهار داشت که رهبران عرب " عرب نیستند بلکه به ظاهر عرب هستند. 

وی عدم موضع گیری صحیح و قاطع کشورهای عربی را دلیل مظلومیت فلسطین و عدم اهتمام به قضیه فلسطین تا به امروز دانست.

جمیل ظاهر گفت: موضع ما نسبت به رهبران عرب تغییر نکرده چرا که موضع آنها نیز دچار تغییر نشده است. چرا که اینها همیشه دستورات آمریکا و غرب را اجرا می کنند که منافع رژیم صهیونیستی را تامین می کند و هدفشان ایجاد تفرقه بین کشورهای عربی است.

وی همچنین افزود: اگر به تاریخ منازعه با رژیم صهیونیستی دقت کنیم می بینیم که از زمان اشغال فلسطین سکوت کشورهای عربی در هر جنگی قابل توجه بود.

ظاهر به موضع ایران و سوریه در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: ایران و سوریه به حمایت از جنبش های مقاومت معروفند. ایران و سوریه از زمان اشغال سرزمین لبنان توسط اسرائیل مهمترین حامی مقاومت بودند و این مساله در جنگ سی و سه روزه سال 2006 در لبنان و 2008 در غزه بیشتر نمایان شد و ما امروز به کشورهای بهار عربی امید نداریم بلکه چشم امیدمان به مردان مجاهد و مقاوم است.

جمیل ظاهر همچنین موضع «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در خصوص فراخواندن سفیر قاهره از تل آویو و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره را صرفا تبلیغات رسانه ای دانست و گفت که وی با این کارش می خواست خشم مردم را فرو بنشاند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول