اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خداآفرین:

سد خداآفرین برای 15 هزار نفر اشتغال دائم ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار خداآفرین گفت: به همت سازمان‌های جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای استان 30 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد و برای 15 هزار نفر اشتغال دائم ایجاد می‌شود.

سد خداآفرین برای 15 هزار نفر اشتغال دائم ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، رضا زاهدنیا صبح امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به اینکه مسئولان محلی، تلاش برای توسعه 30 هزار هکتاری اراضی این شهرستان با محوریت کشاورزی را آغاز کرده‌اند، افزود: سرپرستان خانوارهای ساکن در منطقه خداآفرین، جوانان جویای کار شهرستان و تولیدکنندگان با سابقه بهره‌برداری از اراضی پایاب، در اولویت واگذاری قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواهد توانست این مهم را در زمان اندک، امکانپذیر کند تا شرایط مطلوب برای توسعه بخش کشاورزی این منطقه فراهم شود.

زاهدنیا افزود: با واگذاری این اراضی به متقاضیان واجد شرایط به طور متوسط با هر 2 هکتار زمین کشاورزی، برای یک نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

زاهدنیا با بیان اینکه این پروژه در دوران اجرا برای حدود یک هزار نفر و در زمان بهره‌برداری کامل برای 15 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند، گفت: با اجرای شبکه آبیاری خداآفرین و توسعه بخش کشاورزی منطقه، 3 هزار و 400 خانوار عشایری منطقه ارسباران ساماندهی شده و در اراضی خود مقیم می‌شوند.

فرماندار شهرستان خداآفرین اضافه کرد: در بخش زراعی، توسعه محصولات ارزشمندی مانند گندم، جو، یونجه، کلزا، پنبه، ذرت دانه‌ای، سویا و ذرت علوفه‌ای و در بخش باغداری هم توسعه محصولاتی مانند فندق، هلو، شلیل، سیب و گیلاس مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: افزایش تولید در بخش زراعت به میزان 180 هزار تن و در بخش باغداری به میزان 269 هزار تن در سال در این طرح توسعه‌ای هدف‌گذاری شده است. 

سدخاکی خداآفرین با حجم مخزن یک میلیارد و 620 میلیون متر مکعب و با هزینه‌کرد بالغ بر 2 هزار و 350 میلیارد ریال، قابلیت آبیاری 80 هزار هکتار از اراضی پایاب را داشته و سیمای دشت مغان را متحول خواهد کرد. 

شهرستان خداآفرین، یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به مرکزیت شهر «خمارلو» بوده،. این شهرستان از سه بخش مرکزی، گرمادوز و منجوان تشکیل یافته ‌است.

اقتصاد این شهرستان بر محور کشاورزی و دامداری قرار دارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول