اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مدیر سابق مرکز مطالعات الاهرام:

هدف اسرائیل از حمله به غزه، تضعیف مقاومت است

خبرگزاری فارس: مدیر سابق مرکز مطالعات سیاسی وراهبردی الاهرام و کارشناس درگیری عربی- اسرائیلی گفت: حمله اسرائیل به غزه اقدامی پیشگیرانه به منظور تضعیف مقاومت و نابودی توان نظامی به ویژه موشکهای حماس است.

هدف اسرائیل از حمله به غزه، تضعیف مقاومت است

«جمال عبدالجواد» مدیر سابق مرکز مطالعات سیاسی وراهبردی الاهرام  و کارشناس منازعه عربی- اسرائیلی در گفت‌و‌گو به خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به نگرانی اسرائیل از موشکهای مقاومت گفت: حمله به غزه بخشی از سیاست امنیتی اسرائیل است به این معنی که وی تحمل پیشرفت نظامی در داخل فلسطین و یا در کشورهای همسایه را ندارد. بنابر این با توجه به اینکه حماس و بازوهای مختلف نظامی آن پس از انقلاب مصر موشکهایی را در اختیار گرفتند، اسرائیل در صدد تضعیف آن برآمده است.

عبدالجواد گفت: دلیل تلاش اسرائیل برای آتش بس این است که این جنگ نیز مانند جنگ‌های قبلی به آتش‌بس منتهی خواهد شد و هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در تلاش برای تحقق آتش بس هستند و هرگاه بخشی از اهداف مورد نظر هر یک از طرفین تحقق یابد، آتش بس نیز حاصل خواهد شد.

وی حمله زمینی اسرائیل به غزه را بعید دانسته و گفت: اسرائیل قادر به تحمل چنین اقدامی نیست و شرایط بین المللی نیز چنین اجازه ای به آن نخواهد داد ازهمین رو هرچند اسرائیل تهدید کرده است که غزه را هدف حمله زمینی قرار خواهد داد، احتمال حمله زمینی به غزه بعید است.

این کارشناس مصری درباره نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: بسیاری از سلاحها و موشکهایی که با استفاده از آن اسرائیل هدف قرار گرفته است، ایرانی و به عبارت بهتر موشکهای فجر 5 هستند و ایران در حمایت از مقاومت نقش قابل ملاحظه و درخور ستایشی را ایفا کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول