اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه:

اردوغان اگر مخالف اسرائیل است، پایگاه ناتو در ترکیه را تعطیل کند

خبرگزاری فارس: رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه با انتقاد از سخنان ضد اسرائیلی نخست وزیر این کشور از وی خواست چنانچه واقعا مخالف اسرائیل است، پایگاه سیستم دفاع موشکی ناتو در ترکیه را تعطیل کند.

اردوغان اگر مخالف اسرائیل است، پایگاه ناتو در ترکیه را تعطیل کند

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، کمال قلیچ داراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در نشست گروه نمایندگان این حزب در مجلس از اظهارات ضد اسرائیلی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه انتقاد کرد.

قلیچ داراوغلو تصریح کرد: اگر اردوغان واقعا در اظهارات خود صداقت داشته و مخالف اسرائیل است، در این صورت باید پایگاه سیستم دفاع موشکی ناتو در روستای کوره جیک استان مالاتیا را که تنها برای تامین امنیت اسرائیل در خاک ترکیه مستقر شده، تعطیل کند.

وی تاکید کرد که این پایگاه راداری صرفا با هدف تامین امنیت اسرائیل در این نقطه مستقر شده و اگر اردوغان به راستی مخالف اسرائیل باشد باید این پایگاه را تعطیل کند.

وی افزود که قصد دارد نقاب از چهره اردوغان بردارد.

وی خاطرنشان کرد که امروز نقاب اردوغان در جهان از چهره اش افتاده اما هنوز در ترکیه نیافتاده و وی قصد دارد این کار را صورت دهد.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در ادامه سخنان خود با یادآوری حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در چارچوب پروژه آمریکایی خاورمیانه بزرگ کاخ سفید و اینکه اردوغان یکی از روسای این پروژه بوده خاطرنشان کرد که که در حمله آمریکا به عراق بیش از یک و نیم میلیون انسان کشته شدند، هزاران زن عراقی مورد تجاوز واقع شدند و عراق به سه قسمت تقسیم شد و اردوغان برای سربازان آمریکایی آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: امروز بازی مشابهی در سوریه در جریان است، کما اینکه سوریه نیز در عمل به سه قسمت تجزیه شد و جنگ داخلی آغاز گردید. وی مشارکت در این روند را خیانت به ترکیه ارزیابی کرد.

قلیچ داراوغلو با انتقاد از عملکرد دولت اردوغان در عرصه سیاست خارجی گفت: دولت آنکارا به جای حل مشکلات کشورهای خاورمیانه در همه درگیری های رخ داده در این منطقه نظیر عراق و لیبی و سوریه یک طرف قضیه شد و جالب است که در همه این موارد هم شکست خورد.

وی افزود: در مورد مسئله فلسطین هم اردوغان بزعم خود شروع به دیپلماسی تلفنی کرد، ولی هربار پاسخ مقتضی را از طرف مقابل دریافت نمود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول