اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار لحظه به لحظه روز هشتم حمله اسرائیل به غزه

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های اسرائیلی روز چهارشنبه گذشته با تهاجم به غزه تعدادی از فلسطینی‌ها را شهید و زخمی کردند؛ این حمله وارد روز هشتم شده است.

اخبار لحظه به لحظه روز هشتم حمله اسرائیل به غزه

خبرگزاری فارس اخبار لحظه به لحظه از روز هشتم حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تحولات مختلف مربوط به آن را منتشر می‌‌کند که در ادامه می‌خوانید.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه روزهای اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم کلیک کنید.

چهارشنبه

14:46 المصری: مقاومت ضربه دردناکی به اسرائیل وارد آورد/ هرگز از تهدیدات نمی‌ترسیم؛ یکی از رهبران جنبش حماس و نماینده پارلمانی این جنبش در مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین تاکید کرد مقاومت ضربات دردناکی به رژیم صهیونیستی وارد آورده است.

14:22 انفجار اتوبوس در برابر دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل انجام شده است/تعقیب و گریز پلیس برای بازداشت متهم؛ شبکه‌های مختلف خبری اخبار مختلفی در مورد انفجار اتوبوس در تل‌آویو منتشر کرده‌اند و برخی تعداد مجروحان را 20 نفر اعلام کرده‌اند.

13:51 عباس: آتش‌بس در غزه باید آغازی برای پایان اشغالگری باشد؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که برقراری آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در غزه باید آغازی برای پایان اشغالگری باشد.

13:45 10 زخمی در انفجار یک دستگاه اتوبوس در تل‌آویو؛ یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی از انفجار یک دستگاه اتوبوس در تل‌آویو خبر داد. گفته می‌شود 10 نفر زخمی شده‌اند.

13:44 رمضان عبدالله: اسلحه‌هایتان را به مقاومت بدهید پیش از آنکه زنگار بر آنها بنشیند؛ دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خطاب به کشورهای عربی گفت: بهتر است پیش از آنکه اسلحه هایتان زنگ بزنند،انبارهایتان را به روی مقاومت باز کنید.

13:29 صهیونیست‌ها بیش از 25 مسجد نوار غزه را هدف قرار داده‌اند؛ هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به اماکن عبادی فلسطینیان، امروز یک مسجد دیگر در مرکز غزه را بمباران کردند و تاکنون بیش از 25 مسجد هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

13:24 اشک شما به چه درد مردم غزه می‌خورد...سلاح بفرستید؛ نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب با انتقاد از سفر مسئولان کشورهای عربی به غزه تاکید کرد که آنها به جای اینکه با اشک و زاری به غزه بیایند باید با ارتش‌های خود از ملت فلسطین حمایت کنند.

13:14 درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در اردوگاه شعفاط؛ منابع خبری از وقوع درگیری بین نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در اردوگاه شعفاط در کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

13:07 جوانان کرانه باختری علیه «هیلاری کلینتون» تظاهرات کردند؛ همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری، جوانان فلسطینی این منطقه در اعتراض به ورود او تظاهرات کردند.

12:49 لیبرمن: قبل از انتخابات به غزه حمله زمینی نمی‌کنیم؛ وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی می‌گوید اسرائیل نمی‌تواند 2 ماه مانده به انتخابات به غزه حمله زمینی کند.

12:48 نفوذ مقاومت فلسطین به قسمت پخش 2 شبکه تلویزیونی اسرائیل؛ مقاومت فلسطین با نفوذ به دو شبکه تلویزیونی صهیونیستی، پخش برنامه‌های این شبکه‌ها را با مشکل مواجه کرد.

12:46 اسامی شهدای غزه تا بامداد روز چهارشنبه؛ رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه تاکنون با حملات هوایی به نوار غزه 139 فلسطینی را شهید و بیش از 1200 نفر را زخمی کرده است.

12:34 کلینتون: آمریکا خواستار تحقق توافق «صلح پایدار» میان اسرائیل و فلسطین است؛ وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر تزلزل ناپذیری تعهد واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی، مدعی شد که هدف آمریکا رسیدن به نتیجه‌ای پایدار و صلحی جامع میان اسرائیلی ها و فلسطینیان است.

12:32 پیشنهادات مالی اغواکننده قطر به حماس برای پذیرش آتش بس 10 ساله با اسرائیل؛ روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به نقش پشت پرده قطر برای برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی از پیشنهادات دوحه به حماس خبر داد.

12:22 جنگنده‌های اسرائیلی 20 بار نوار مرزی مصر و نوار غزه را بمباران کردند؛ جنگنده‌های اف 16 رژیم صهیونیستی، بیش از 20 بار منطقه مرزی بین مصر و فلسطین را بمباران کردند.

12:19 آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در گرو موافقت کلینتون؛ یک روزنامه اسرائیلی نوشت، آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در آخرین لحظه به دلیل مخالفت اسرائیلی‌ها به تعویق افتاد چراکه صهیونیست‌ها برای این منظور منتظر مشورت با وزیر خارجه آمریکا و تایید او هستند.

12:17 مشاور عباس: آلمان صلاحیت میانجیگری در خاورمیانه را ندارد؛ مشاور رئیس‌تشکیلات خود گردان فلسطین با انتقاد از رویکرد جانبدارانه آلمان، اعلام کرد که دولت این کشور صلاحیت میانجیگری برای تحقق صلح در خاورمیانه را ندارد.

12:01 نولاند: اظهارات اردوغان درباره جنگ غزه «بی فایده» و «خشن» است؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سخنان نخست وزیر ترکیه در رابطه با تروریست خواندن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را بسیار خشن و بی فایده توصیف کرد.

11:50 ناوچه‌های اسرائیلی شمال غزه را گلوله‌باران کردند؛ ناوچه‌های جنگی رژیم صهیونیستی، سواحل شمالی نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

11:36 گانتز: حمله به غزه ادامه دارد؛ رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش اسرائیل دستور داده عملیات «ستون ابرها» بی‌توجه به روند مذاکرات آتش‌بس، ادامه داشته باشد.

11:36 راشاتودی: فلسطینیان «جنگ آنلاین» را از اسرائیل برده‌اند؛ جنگ اسرائیل و حماس علاوه بر بعد فیزیکی، یک ‌بعد آنلاین بر روی شبکه اینترنت هم دارد که آمارها از پیروزی مقاومت اسلامی در این جنگ حکایت دارند.

11:32 صدای آژیر خطر در مناطق مختلف «اسدود» به صدا درآمد؛ همزمان با ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز موشک‌باران شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیستی را آغاز کردند و در همین راستا صدای آژیر خطر در مناطق مختلف اسدود به صدا درآمد.

11:32 کلینتون وارد «رام‌الله» شد؛ وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش وارد «رام‌الله» در کرانه باختری شد و قرار است با رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

11:16 یک میلیارد و 200 هزار دلار به اقتصاد اسرائیل خسارت وارد شده است؛ یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که طی یک هفته گذشته از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک میلیارد و 200 هزار دلار به اقتصاد این رژیم خسارت وارد آمده است.

11:13 فیلمی از بمباران غزه در شبی که قرار بود آتش‌بس باشد؛ رژیم‌صهیونیستی در شبی که قرار بود آتش‌بس میان غزه و اسرائیل برقرار شود، به شروط تعیین شده در توافقات پایبند نبود و جنگنده‌های این رژیم بارها نقاط مختلف غزه را هدف حمله خود قرار دادند.

11:07 معاریو: «بئرالسبع» به شهر اشباح تبدیل شده است؛ روزنامه صهیونیستی «معاریو» با اشاره به شدت موشک‌باران «بئرالسبع» نوشت که این شهر به «شهر اشباح» تبدیل شده است.

10:47 رژیم صهیونیستی برای فرار به پناهگاه به شهروندانش هشدار تلفنی می‌دهد؛ صهیونیست‌ها دو سامانه تلفنی هوشمند پیش‌بینی کرده‌اند که در خصوص راکت‌های شلیک شده از غزه و نزدیک‌ترین پناهگاه‌ها به شهروندان صهیونیست اطلاع‌رسانی می‌کند.

10:29 حمله راکتی اسرائیل به ساختمان خبرگزاری فرانسه در غزه؛ رژیم صهیونیستی شب گذشته ساختمان دفتر خبرگزاری فرانسه در غزه را هدف حمله راکتی قرار داد.

10:16 تداوم حملات موشکی مقاومت به سوی مواضع صهیونیست‌ها؛ شاخه‌های نظامی جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس مسئولیت شلیک 5 راکت گراد به سوی مواضع صهیونیست‌ها را برعهده گرفتند.

10:15 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تونل‌های رفح را بمباران کردند؛ هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در صبح هشتمین روز تهاجم این رژیم به نوار غزه، 7 بار تونل‌های واقع در رفح در مرز مصر را بمباران کردند.

08:55 139 شهید و 1200 زخمی/2 خبرنگار و 34 کودک در بین شهدای غزه؛ تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه وارد هشتمین روز خود شد و تعداد شهدای این حملات از روز چهارشنبه گذشته تاکنون به 139 رسید که در بین آنها دو خبرنگار و 34 کودک به چشم می‌خورد.

02:13 4 شاخص شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه؛ یک روزنامه لبنانی در مقاله‌ای به 4 شاخص شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره کرد و نوشت که مقاوت خط قرمزهای صهیونیست ها را در این جنگ شکست.

02:07 اسرائیل به حملات خود علیه غزه شدت داد؛ بعد از ناکامی و شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش بس، رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مناطق مختلف فلسطین شدت بخشید.

01:25 تجاوز به غزه و سودای مصر از برقراری آتش‌بس؛ تجاوز اسرائیل به غزه علامت‌ سوال بسیاری درباره اهداف و انگیزه‌های نهفته در پس این تجاوز در اذهان ایجاد می‌کند، به خصوص اینکه این رژیم چهار سال پیش تجربه سخت و تلخ مشابهی را در نوار غزه در این خصوص کسب کرده بود.

01:06 کلینتون: تعهّد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است؛ وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌وگو با مقامات اسرائیل درباره حملات اخیر غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است بار دیگر بر تعهّد خلل‌ناپذیر آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

00:54 بیرون کشیدن اجساد کودکان فلسطینی از زیر خاک+فیلم؛ المنار تصاویری دلخراش از بیرون کشیدن اجساد یک خانواده فلسطینی از زیر آوار خانه ویران شده نشان داد، بمباران صهیونیست ها دو فرزند و پدر این خانواده را به شهادت رسانده بود و تاکید کرد این رنجی است که هر روز غزه مردم به آن دچار هستند.

00:37 جهاد اسلامی: درگیری‌ها همچنان باز است/حماس: برای تمامی گزینه‌ها آماده‌ایم؛ دو جنبش جهاد اسلامی و حماس با تاکید بر اینکه درگیری ها همچنان باز است، بر آمادگی این دو جنبش برای مقابله با تمامی گزینه ها تاکید کردند.

00:25 جامعه بین‌الملل برای توقف کامل تجاوزات اسرائیل اعمال فشار کند؛ دولت آفریقای جنوبی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از این رژیم خواست به نقض حقوق بین‌المللی در ادامه اشغالگری و محاصره نوار غزه پایان دهد.

00:21 کلینتون وارد تل‌آویو شد؛ وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌وگو با مقامات اسرائیل درباره حملات اخیر غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، لحظاتی پیش وارد تل‌آویو شد.

00:20 الجزیره از بندهای توافق اولیه آتش بس بین حماس و اسرائیل خبر داد؛ شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد که بندهای توافق آتش بس بین فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها دربردارند چندین بند است.

00:10 حماس: امشب خبری از آتش بس نیست؛ عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس گفت که توافقی برای آتش بس امشب به دست نیامده است.

00:02 حمله به غزه بخشی از جنگ فراگیر غرب در منطقه عربی است؛ «بشیر الصید» فعال سیاسی تونس جنگ غزه را عامل سرافکندگی پادشاهان عرب دانست و گفت: نظامی اسرائیل در نوار غزه را بخشی از جنگ فراگیر غربی‌ها در منطقه عربی دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول