اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

مشاور رئیس جمهور نیکاراگوئه عنوان کرد

نشست تهران مقدمه‌ای برای ایجاد وحدت بین طرف‌های مختلف سوری

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور نیکاراگوئه نشست تهران را اقدامی سازنده و ارزشمند توصیف کرد و آن را مقدمه‌ای موفق برای ایجاد وحدت بین طرف‌های مختلف سوری دانست.

نشست تهران مقدمه‌ای برای ایجاد وحدت بین طرف‌های مختلف سوری

به گزارش خبرگزاری فارس، «میگوئل اسکوتو» مشاور رئیس جمهور نیکاراگوئه که به منظور شرکت در اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران به سر می‌برد، دوشنبه با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این ملاقات با اشاره به سابقه روابط خوب تهران – ماناگوا، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی را یادآور شد.

میگوئل اسکوتو که سابقه تصدی وزارت امور خارجه نیکاراگوئه و ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را نیز در کارنامه خود دارد، در این دیدار ضمن تمجید از انقلاب اسلامی در ایران، علاقه‌مندی کشورش برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های فیمابین را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به تجربیات خود در کمک به حل و فصل درگیری و مشکلات داخلی کشورش در گذشته، ابتکار جمهوری اسلامی ایران در گردآوردن شخصیت‌ها، احزاب، قومیت‌ها، اقلیت و طوائف سوری بر دور یک میز جهت کمک به حل و فصل بحران سوریه را اقدامی سازنده و ارزشمند توصیف کرد و آن را مقدمه‌ای موفق برای ایجاد وحدت بین اطراف مختلف سوری دانست.

گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص تحولات و مسائل بین‌المللی از جمله سیاست‌های سلطه طلبانه و سیطره جویانه آمریکایی – صهیونیستی، تبعیض و بی عدالتی در جهان و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی و ضرورت تجدید ساختار سازمان ملل متحد از دیگر محورهای مورد مذاکره در این ملاقات بود.

در این دیدار همچنین با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد تقویت همکاری بین کشور‌های عضو نیز مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول