اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد

منطقه عین دو اهواز؛ شهر یا روستا

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی منطقه عین دو بین شهر و روستا انتقاد کرد و گفت: برای حل این مشکل در هفته جاری از وزیر سئوال خواهم کرد.

منطقه عین دو اهواز؛ شهر یا روستا

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه مدت‌هاست که منطقه «عین دو» در بلاتکلیفی به سر می‌برد، اظهار داشت: شورای عالی شهرسازی مصوبه‌ای گذراند مبنی بر اینکه منطقه «عین دو» جزو ناحیه منفصل شهری به حساب آید اما با گذشت دو سال هنوز هیچ گونه خدمات عمرانی از طرف شهرداری به این منطقه اختصاص داده نشده است.

وی همچنین گفت: شهرداری هم تا کنون الحاق منطقه عین دو را به شهر تقبل نکرده است و تنها زباله‌های این منطقه را آن هم با تاخیر حمل می‌کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سریعاً باید وضعیت منطقه «عین دو» تا قبل از انتخابات شوراها تعیین تکلیف شود. به همین منظور در هفته جاری از وزیر کشور برای حل مشکل عین دو سئوال خواهم داشت.

وی به مستندات قانونی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بخشنامه کشوری آورده شده که مناطق نزدیک به شهر الحاق و کارهای قانونی آن‌ انجام شود. این بخشنامه از سال 88 تا کنون وجود دارد اما اجرا نشده است.

حسینی اظهار داشت: سئوال این است که آیا عین دو در آینده شورای مستقل خواهد داشت؟ اگر شورا دارد پس مصوبه منطقه منفصل شهری بی‌معنا است. هم اکنون این منطقه با وجود مشکلات زیاد از نظر عمرانی از شهرداری و بخشداری هیچ گونه اعتبار و امکانات خدماتی و رفاهی دریافت نمی‌کند.

منطقه عین دو در حومه و حاشیه شهر اهواز واقع شده و با وجود جمعیت زیاد، خدمات و امکانات مناسب شهری ندارد.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول