اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هاآرتص: نتانیاهو قبل از دچار شدن به سرنوشت اولمرت جنگ را متوقف کند

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی نوشت که اسرائیل باید از فرصت استفاده کند و قبل از اینکه سران این رژیم مانند نتانیاهو و باراک به سرنوشت اولمرت و عمیر پرتص دچار شوند، آتش‌بس را قبول کند.

هاآرتص: نتانیاهو قبل از دچار شدن به سرنوشت اولمرت جنگ را متوقف کند

به گزارش فارس، روزنامه صهیویستی هاآرتص در مقاله‌ای پیش بینی کرد که آتش بس در غزه تا 24 ساعت آینده اجرایی شود، این پیش بینی بعد از آن مطرح شد که نشست امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای بررسی آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد.

در این میان تعداد زیادی از تحلیلگران سیاسی و نظامی سرزمین‌های اشغالی به نتانیاهو و اعضای کابینه وی هشدار داده‌اند که اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند و در زمان مناسب فرصت آتش بس را از دست ندهند.

در همین راستا آری شافیت تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیویستی هاآرتص در مقاله‌ای تحت عنوان «باید از ستون ابرها پیاده شد» مدعی شد که عملیات اسرائیل در روزهای اول اهداف حیاتی را برای اسرائیل تامین کرد و موفقیت‌های مهمی داشت، این در حالی است که متوقف نکردن این عملیات در زمان مناسب مانند سال‌های 2006 و 2008 باعث خواهد شد تا حماس بتواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و تا حدی دستاوردهای اسرائیلی‌ها در سه روز اول این جنگ را از بین ببرد، به ویژه بعد از اینکه قدرت دفاع شهری اسرائیل در مقابل موشک‌های مقاومت کم شده است.

شافیت در تحلیل خود می‌افزاید که در صورت ادامه این وضعیت کشتارهایی علیه شهروندان فلسطینی انجام می‌شود و با از بین بردن پوشش سیاسی بین‌المللی اسرائیل، نتانیاهو و باراک نیز به سرنوشت اولمرت و عمیر پرتص گرفتار می‌شوند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول