اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح‏های پیشگیرانه

امنیت گردنه‏‌های‏ استان تهران ارتقا می‏یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با اجرای طرح‏های پیشگیرانه، امنیت گردنه‏‌های استان تهران ارتقا می‏یابد.

امنیت گردنه‏‌های‏ استان تهران ارتقا می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فریبرز واحدی پیش از ظهر امروز در نشست مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور که با حضور معاون وزیر کشور، مدیرکل بحران استان‏های تهران و سمنان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: «گدوک» و «امام‏زاده هاشم (ع)» دو گردنه برف‏گیر و کولاک‌‏خیز استان تهران در محورهای فیروزکوه و هراز محسوب می‏شوند.

وی ادامه داد: در گردنه گدوک با طرحی کاملاً علمی، جریان آب و هوایی جاری در آن منطقه و میزان سرعت ورزش باد شبیه‌‏سازی شد.

واحدی اضافه کرد: بر اساس این طرح شبیه‏‌سازی‏‌شده، پروژه ایمن‏‌سازی گردنه گدوک کار خود را در مرحله نخست آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در وهله نخست در مسیر و زاویه وزش بادهای فصلی موانعی با ارتفاع بلند ایجاد و مخزنی نیز برای جمع‌‏آوری برف ساخته شد.

وی ادامه داد: ایجاد این موانع همراه با چند مانع دیگر در مسیر تردد باد و کولاک برای شکستن شدت این جریان طبیعی صورت گرفت.

واحدی اضافه کرد: طبق پیش‏‌بینی‌‏های کارشناسان امر با اجرای این طرح 80 درصد مشکلات ناشی از کولاک‏های شدید گردنه گدوک در محور فیروزکوه رفع می‏شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: طرح تکمیلی این پروژه، ایجاد موانعی طبیعی با استفاده از توسعه فضای سبز در قالبی شیاری است.

* اجرای طرح «حفاظ سنگی» در محور هراز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای طرح «حفاظ سنگی» در گردنه امام‏زاده هاشم(ع) محور هراز خبر داد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، آخرین فناوری‏های نوین به کار گرفته شده است تا ساماندهی مناسبی در این منطقه کولاک‏‌خیز صورت گیرد.

واحدی اضافه کرد: در صورت فراهم‌‏سازی شرایطی مناسب می‏توان هفته آینده مراسم افتتاح و راه‌‏اندازی این پروژه مهم را برگزار کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ساخت و راه‏‌اندازی جایگاه‏های مشترک امدادی در نقاط حساس راه‏های استان تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران علاوه بر اقداماتی نظیر تقویت ناوگان خودرویی، بهسازی راهدارخانه‏‌ها و آماده‌‏سازی پایگاه‏های ثابت و سیار خدماتی، نسبت به ساخت و راه‌‏اندازی پایگاه‏های مشترک امدادی نیز مبادرت می‏ ورزد.

واحدی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌‏هایی انجام شده، امکاناتی از سوی نهاد راه و شهرسازی استان تهران و تجهیزاتی نیز توسط سایر دستگاه‏های ذی‏ربط به این مراکز گسیل می‏شود.

* مناسب‌‏سازی خودروهای پلیس‏راه شرق تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از مناسب ‏سازی خودروهای مورد استفاده در فرماندهی‏‌های چهارگانه پلیس‌‏راه شرق استان تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات پیش روی مأموران زحمت‏کش و خدوم پلیس‌‏راه شرق استان تهران خودروهای این مرکز بود.

واحدی اضافه کرد: اما با همکاری مسئولان امر و تدبیر فرمانده پاسگاه پلیس‌‏راه شرق استان تهران این خودروها مناسب‌‏سازی می‏شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در اجرای طرح مناسب‏‌سازی خودروهای پلیس‌‏راه از خودرو‏های دو دیفرانسیل استفاده می‏شود.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول