اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان‌کی‌مون: اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد/حمله زمینی تراژدی به بار می‌آورد

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به وقوع تراژدی در منطقه گفت که اسرائیل باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.

بان‌کی‌مون: اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد/حمله زمینی تراژدی به بار می‌آورد

به گزارش فارس، «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری پس از دیدار با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه‌ عرب درباره وخامت اوضاع در منطقه در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که همه طرف‌ها باید گام‌هایی برای جلوگیری از این شدیدترشدن اوضاع از جمله آغاز عملیات زمینی بردارند. این مسئله تراژدی به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها و اسرائیلی ‌ها در شرایط ترس از وقوع حمله بعدی زندگی می‌کنند، بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به تعهدات خود در قالب قوانین حقوق بشر بین‌المللی تاکید کرد.

بان‌کی‌مون افزود: «همه طرف‌ها باید فورا آتش‌بس برقرار کنند؛ وخیم تر شدن اوضاع، تمام منطقه خاورمیانه را به مخاطره می‌اندازد.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه از از اقدامات میانجی‌گرانه اتحادیه عرب و مصر در جهت برقراری آتش‌بس تشکر و حمایت کرد و گفت که نباید اجازه داد زمان به هدر رود.

وی با اشاره به سفر آتی خود به تل‌آویو پس از قاهره گفت:‌ «از سران اسرائیل می‌خواهم به خشونت‌ها پایان داده و بار دیگر تصریح می‌کنم اسرائیل باید به تعهدات خود در قالب حقوق بین‌الملل و حقوق بشر پایبند باشد.»

بان کی‌مون هشدار داد که آغاز عملیات زمینی به غزه یک رخداد خطرناک است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین اعلام کرد که پس از تل‌آویو به رام‌الله سفر کرده و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول