اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفت‌وگو با فارس:

کشورهای عربی ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کنند

خبرگزاری فارس: «ماهر الطاهر» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در خارج، از کشورهای عربی خواست تا ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کرده و جنگ با دشمن صهیونیستی را به فلسطینیان واگذار کنند.

کشورهای عربی ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کنند

«ماهر الطاهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: ما از کشورهای عربی می‌خواهیم که تصمیم تاریخی برای تجهیز سلاح ملت فلسطین اتخاذ کنند، ما از آنها نمی‌خواهیم که با اسرائیل بجنگند ما فلسطینیان خود با اسرائیل جنگیده و از سرزمینمان دفاع می‌کنیم اما کشورهای عربی باید تصمیم تاریخی اتخاذ و ملت فلسطین را برای مبارزه و مقابله با این رژیم اشغالگر متوحش یاری کنند.

ما ملت تحت اشغال هستیم اما محکوم می‌شویم

 

وی افزود: بهتر است کشورهای عربی همچنین بر آمریکا که از رژیم صهیونیستی حمایت همه‌جانبه بعمل آورده و از این تروریسم صهیونیستی جانبداری می‌کند، اعمال فشار کنند؛ امروز می‌بینیم که مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء تصمیمی اتخاذ و اعلام کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و عملا قربانی را محکوم کرد، ما ملت تحت اشغال هستیم آنها ما را محکوم می‌کنند اما می‌گویند که اسرائیل حق دفاع دارد، اسرائیل چه حقی دارد سرزمین ما را اشغال و مردم تحت اشغال آن را قتل عام کند؟!

اعراب دل به سازش با اسرائیل نبندند

 

طاهر این سوال را مطرح کرد که آیا وقت آن نرسیده که اعراب دست به اقدام جدی بزنند و تصمیمی در قبال آمریکا اتخاذ کنند یا اینکه آنها می‌خواهند دل به مذاکرات و راه‌حل سیاسی و روند سازش ببندند.

 

وی افزود: سال‌هاست که ما این سخنان را می‌شنویم در حالی که اسرائیل سیاست یهودی‌سازی، شهرک‌سازی، ترورها و قتل عام ملت فلسطین با انواع مختلف تروریسم را انجام می‌دهد. اکنون بهتر است که کشورهای عربی تصمیم جدی اتخاذ کنند و ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کرده و موضعی در قبال آمریکا که از رژیم صهیونیستی و تروریسم آن در اراضی فلسطینی حمایت می‌کند، اتخاذ کنند.

حمله به غزه آزمونی برای شناخت مواضع برخی کشورهاست

 

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در خارج در پاسخ به این سوال که آیا این تهاجم رژیم صهیونیستی علیه غزه آزمونی برای کشورهای عربی است، اظهار داشت: بله آزمونی برای شناخت مواضع کشورهایی مثل مصر است که شاهد تغییر و تحولات بود و طبیعتا این تجاوز استمرار سیاست سازماندهی شده رژیم صهیونیستی است که از سال‌ها قبل آن را اجرا می‌کند و خواهان تخریب زیرساخت‌های ملت فلسطین در نوار غزه، تسلیم شدن ملت و ضربه زدن به مقاومت برای تسلیم شدن در برابر شروط آن است.

 

وی افزود: می‌خواهد با نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی اسرائیل از خون ملت فلسطین به نفع خود بهره‌برداری کند و نتانیاهو و لیبرمن می خواهند آرای صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان را کسب کنند و به همین دلیل این تجاوز صهیونیست‌ها اهداف مختلفی دارد که از جمله آن سنجش عکس‌العمل کشورهای عربی در قبال رفتارهای اسرائیل و اطلاع از این مسئله است که آیا تغییراتی حاصل شده است یا خیر و بدون شک تغییراتی بوجود آمده است و نخست‌وزیر مصر و وزیر خارجه تونس از نوار غزه دیدن کردند و نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که مصر هرگز اجازه نخواهد داد اسرائیل اهداف تجاوزات خود را محقق سازد و نمی‌پذیرد که ملت فلسطین تنها باشند.

طاهر در پایان درباره موضع ایران و سوریه در قبال حوادث غزه نیز خاطرنشان کرد: موضع ایران و سوریه حمایت از مقاومت فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین است و در نتیجه ما می‌گوییم حمایت از ما در پایداری ملت فلسطین و مبارزات آن علیه اشغالگران سهیم بوده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول