اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار دربار وقوع فاجعه‌ انسانی در نوار غزه

خبرگزاری فارس: شماری از سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی بین المللی نسبت به وقوع «فاجعه‌ای انسانی» در نوار غزه در صورت ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار دادند.

هشدار دربار وقوع فاجعه‌ انسانی در نوار غزه

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، حدود 40 سازمان و نهاد غیر دولتی بین المللی نسبت به وقوع «فاجعه‌ای انسانی» در نوار غزه در صورت ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار دادند.

تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی امروز هفتمین روز خود را آغاز کرد که طی یک هفته گذشته ۱۱۰ شهید که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و بیش از۹۰۰زخمی از خود برجای گذاشت.

در این راستا 38 سازمان از اعضای «اتحادیه سازمان‌های بین المللی رشد و توسعه» اعلام کردند که جامعه بین المللی باید فشارهای فوری و بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد و این رژیم را به گشایش گذرگاه‌های غزه و وارد کردن کمک‌های ضروری و بشردوستانه به نوار غزه وادار کند.

«نچانت باندی» از سازمان اوکسفام در این باره گفت که باید به شکلی فوری برای برقراری آتش‌بس اقدام کنیم.

وی افزود: جنگ کنونی موجب وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در نوار غزه می‌شود که به دلیل 5 سال محاصره در وضعیت مناسبی نیز نبود.

سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان فعالیت علیه گرسنگی و سازمان پزشکان بدون مرز از کمبود و نبود دارو و دستگاه‌های پزشکی ضروری در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

«الکساندر کیلو تینوویچ» مسئول سازمان مرسی کوربس در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد: در صورتی‌که سران جهان وارد عمل نشوند، غزه بار دیگر خود را در آستانه یک بحران انسانی خواهد دید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول