اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی:

روابط‌عمومی‌ها همواره نیازمند پویایی در حوزه اطلاع‌رسانی هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی گفت: روابط‌عمومی‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم همواره نیازمند تعامل و پویایی در حوزه اطلاع‌رسانی هستند.

روابط‌عمومی‌ها همواره نیازمند پویایی در حوزه اطلاع‌رسانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد آهنگری ظهر امروز در نشست اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌ها محل مناسبی برای طرح ایده‌ها، فکرها و پیشنهادات سازنده برای تسهیل در امور و ارائه راهکارهای جدید و مطرح کردن یافته‌های نو در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها مجموعه‌ای از ایده‌ها، تفکرات و نقطه‌نظراتی هستند که توانایی آنان در ارتقای سطح آگاهی جامعه از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان در بستر رسانه‌ها کاملاً مشهود است، اضافه کرد: شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌ها حلقه واسط و زنجیر اتصال مدیران روابط‌عمومی‌ها و پیونددهنده و سامان‌دهنده ارتباط بین این مدیران است.

رئیس اداره روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بی‌تردید ارتباط و تعامل گسترده میان روابط‌عمومی‌ها با یکدیگر، رسانه‌ها، مدیران، برنامه‌ریزی و تبیین خط‌مشی آینده آنها تنها در بستر این شورا تجلی پیدا کرده و نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در همفکری، همدلی و هماهنگی در برگزاری مراسم‌ها در مناسبت‌های ملی و فرهنگی بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی عضویت روابط‌عمومی‌ها در این شورا باعث آگاهی از مشکلات یکدیگر، هماهنگی برنامه‌ریزی شده و ارائه پیشنهادات مختلف برای مناسب‌سازی و حل مشکلات زیاد پیش پای روابط‌عمومی‌ها می‌شود.

آهنگری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک در امر اطلاع‌رسانی و اخبار و ظهور شیوه‌های جدید در حوزه ارتباطات و پیچیدگی‌های امر اطلاع‌رسانی و عوض شدن نوع ارتباطات، اهمیت بیش از پیش شورای هماهنگی در برقراری این ارتباطات کاملاً محسوس و قابل شهود است.

دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه این شورا را به عنوان حلقه واسط میان روابط‌عمومی‌ها دارای وظایفی خطیر خواند و افزود: باید این شورا وظیفه آموزش، بالا بردن سطح کارآیی، ارتقای علمی و آکادمیک روابط‌عمومی‌ها، تریبون مطرح‌کننده و پیگیری مشکلات این ضعف‌ها را با بهره‌گیری از افکار، پیشنهادات و تبادل‌نظر میان مدیران روابط‌عمومی‌ها تعقیب کند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وقوع زلزله اخیر آذربایجان، نقش‌آفرینی توده‌های مختلف جامعه اعم از خیّران و نیکوکاران، حرف گوناگون، گروه‌های جهادی، رسانه‌های گروهی و دیگر اقشار جامعه، همراه با بسیج امکانات از جانب نیروهای نظامی و انتظامی از جمله سپاه، بسیج و دیگر دولتمردان و ارگان‌های دولتی و مردمی را نمونه بارزی از ظهور و بروز وفاق عمومی و همبستگی اجتماعی دانست و خواستار اهتمام بیشتر حوزه‌های اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در بیان دامنه گسترده ویرانی‌ها و انعکاس مطلوب روند بازسازی مناطق مختلف آسیب دیده شد.

*برنامه منسجم براساس نیازها

محمدرضا عزیز‌پور عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان نیز با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در روابط‌عمومی‌ها گفت: یکی از ضرورت‌های هر کار علمی و تخصصی داشتن برنامه‌ منسجم مبتنی بر نیازهای آن بخش است.

مدیر روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اداره روابط‌عمومی این شرکت برای نخستین بار در کشور برنامه پنج ساله روابط‌عمومی را تنظیم و براساس آن فعالیت خود را پیش می‌برد.

وی با تاکید بر نقش برجسته شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان افزود: شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی برای توسعه کیفی روابط‌عمومی‌ها می‌تواند ایفا کند که برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.

*روابط عمومی هدف برنامه‌ها را ترسیم می‌کند

دیگر عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های آذربایجان‌شرقی گفت: روابط‌عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد و هدف و چگونگی کلید برنامه‌ها را ترسیم می‌کند.

امیر کریم‌زادشریفی با بیان اینکه روابط‌عمومی مشاور امین مدیر و همه کارکنان دستگاه است، اظهار کرد: پس لازم است که مدیر و کارکنان صددرصد به وی اعتماد داشته باشند چراکه روابط‌عمومی آئینه زیبایی‌هاست.

وی با تشبیه روابط‌عمومی به یک اتاق شیشه‌ای ادامه داد: روابط‌عمومی یک اتاق شیشه‌ای است که از هر طرف آن، همه چیز زیبا دیده می‌شود، روابط‌عمومی باید همه چیز را ببیند و زیبا بنمایاند.

این مسئول با تاکید بر نقش کلیدی و حیاتی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان در ارتقای سطح کیفی فعالان عرصه ارتباطات تاکید کرد: اگر خواهان ارتقای روابط‌عمومی در دستگاه‌های استان هستیم بی‌شک باید در حوزه آموزش و برگزاری جشنواره‌های فصلی گامی جدی و برنامه‌ریزی شده برداریم.

وی اذعان داشت: برگزاری جشنواره‌های فصلی روابط‌عمومی زمینه مقایسه فعالیت‌ها و همچنین ایجاد فضای رقابتی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی از شیوه‌های جدید و مبتنی بر اصول حرفه‌ای را فراهم می‌آورد.

*خودداری از برگزاری دوره‌های آموزشی تکراری

دیگر عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان نیز بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: اگر چه با برگزاری دوره‌های آموزشی موافقم ولی این دوره‌ها باید تازگی داشته و برای مخاطب جذاب باشد.

حسن اسدزاده‌شهیر اضافه کرد: برگزاری دوره‌هایی با موضوعات تکراری، با حضور اساتیدی که پیش از این نیز در این خصوص دوره برگزار کرده‌اند برای مسئولان و مدیران روابط‌عمومی جذابیت نخواهد داشت.

وی نیز بر فعال‌تر شدن شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: اگر خواهان نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم بی‌تردید باید فعالیت‌های شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان را پررنگ‌تر کنیم.

در ادامه این نشست مقرر شد تا اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان در روزهای آینده به اتفاق مسئولان دست‌اندرکار در امر مناطق زلزله‌زده از روند بازسازی و احداث واحدهای مسکونی بازدید به عمل آورند.

همچنین قرار شد، پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره روابط‌عمومی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان و جشنواره روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان تا جلسه آینده این شورا تدوین و ارائه کنند.

شیوه‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان تهیه و پس از نهایی شدن اجرایی شود.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول