اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای ساماندهی مبادلات ارزی

سهمیه مبادلات مرزی شش ماهه دوم سال هرمزگان بررسی شد

خبرگزاری فارس: با حضور اعضاء شورای ساماندهی مبادلات ارزی، سهمیه مبادلات مرزی شش ماهه دوم سال‌جاری و نحوه توزیع آن در هرمزگان بررسی شد.

سهمیه مبادلات مرزی شش ماهه دوم سال هرمزگان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان صبح امروز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان برای واردات کالاهای اساسی، تعاونی‌های مرزنشینان است که می‌توانند با کاهش هزینه‌های واردات، بخشی از کالاهای مورد نیاز استان را تأمین کنند.

عبدالمجید عبدلی‌زاده  افزود: نقش تعاونی‌های مرزنشینان در تنظیم بازار، بسیار اهمیت دارد و این بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود در کاهش قیمت اقلام نقش مؤثری را ایفا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: اختصاص ارز مرجع به تجار و بازرگانانی که از طریق کارت بازرگانی و مجوز ثبت سفارش، اقدام به واردات برنج می‌کنند و همچنین اجرایی نشدن تعرفه 90 درصد برنج برخلاف سنوات گذشته، سبب رکود فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان شد که با اختصاص ارز مرجع به این بخش می‌توان ضمن خدمت‌رسانی به اعضاء از طریق عرضه کالاهای مصرفی مورد نیاز آنان به تنظیم بازار استان نیز کمک کرد.

عبدلی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های تعاونی‌های مرزنشینان این است که واردات، توسط این بخش در صورتی می‌تواند انجام شود که صادرات کالا صورت بگیرد که برای حل این مشکل پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تأکید کرد: با هماهنگی ناظر گمرکات استان، اقداماتی برای رونق فعالیت مرزنشینان، واردات کالاهای اساسی و فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان به زودی انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول