اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیداری دوجانبه در کامبوج

لاوروف و کلینتون اوضاع در نوار غزه را بررسی می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست «آسه آن» در کامبوج با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و ضمن بررسی اوضاع کنونی در نوار غزه، بر ضرورت برگزاری نشست فوری گروه چهارجانبه تاکید خواهد کرد.

لاوروف و کلینتون اوضاع در نوار غزه را بررسی می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه (20 نوامبر) در حاشیه نشست سران «آسه آن» با "هیلاری کلینتون" همتای آمریکایی خود دیدار و در خصوص مسائل مهم بین المللی، بویژه وضعیت بوجود آمده در نوار غزه و درگیری نظامی بین اسرائیل و فلسطین گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه هنگام عزیمت به کامبوج به خبرنگاران گفت: بله، من 20 نوامبر با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات خواهم کرد.

به گفته لاوروف، وی در دیدار با کلینتون بخصوص بر ضرورت برگزاری فوری نشست گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین المللی در حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل در سطح وزرای امور خارجه به منظور بررسی اوضاع کنونی در نوار غزه و درگیری نظامی بین اسرائیل و فلسطین با حضور نمایندگان بلندپایه از طرف اتحادیه کشورهای عربی تاکید خواهد کرد. 

یک دیپلمات بلندپایه در هیئت نمایندگی روسیه توضیح داد که نشست گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه (متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد) می‌بایست در اواخر ماه سپتامبر گذشته در چارچوب برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام می‌گرفت، ولی طرف آمریکایی مانع از برگزاری این نشست شد.

وزیر امور خارجه روسیه برای یک دیدار دو روزه و به منظور شرکت در نشست سران «آسه آن» بعنوان نماینده روسیه در این اجلاس به کامبوج سفر کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول