اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غزه در آئینه رسانه‌های جهان

خبرگزاری فارس: در پی حمله اسرائیل به نوار غزه در چند روز اخیر، غزه در تیتر روزنامه‌های مهم جهان قرار گرفته است.

غزه در آئینه رسانه‌های جهان

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، روزنامه «گاردین» از پیشرفت توانمندی فلسطینی‌ها و افزایش توانایی‌هایش در مقابله با حملات اسرائیل خبر داد.

این روزنامه تأکید کرد، پس از سقوط حکومت دیکتاتور لیبی ترس اسرائیل از تبدیل شدن این کشور به دروازه جدید قاچاق اسلحه به غزه افزایش یافته است.

در گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» از تحولات اخیر در نوار غزه ، آمریکا نیز نسبت به نتایج احتمالی جنگ زمینی علیه اسرائیل نگران است

در ادامه این گزارش آمده است: هرگونه اقدام اسرائیل برای جنگ زمینی، بر شمار قربانیان غیر نظامی، می افزاید. حکومت آمریکا از افزایش میزان خشونت در غزه نگران است، بدین ترتیب جایگاه اسرائیل در منطقه بیشتر زیر سوال می رود.

یک مسئول بلندپایه آمریکایی، گفت: که طی پیام روشنی که به مصر فرستاده‌ایم، تأکید کرده‌ایم که ممکن نیست آمریکا با ادامه جنگ در غزه موافقت کند

نیویورک تایمز تأکید کرده است، تجاوزات اسرائیل در غزه ، موجب می‌شود مردم مصر و اردن حکومتشان را تحت فشار قرار دهند تا روابطشان را با اسرائیل قطع کنند.

این موضوع به قدرت حماس می افزاید ولی با توجه به ادعای چند مسئول در کاخ سفید، محمد مرسی رئیس جمهور مصر،پس از دادن اطمینان به آمریکایی ها نسبت به تلاش برای ایجاد آرامش در منطقه، اقدامی برای قطع روابط با اسرائیل نخواهد کرد.

 از سوی دیگر یک مقام آمریکایی گفت: همکاری مرسی با آمریکا منوط به توقف حمله اسرائیل علیه غزه است و هرگونه حمله زمینی از سوی اسرائیل می تواند تمام معادله ها را تغییر دهد.

«دیوید ماکوفسکی» کارشناس نظامی، اعتقاد دارد هرگونه حمله زمینی اسرائیل به غزه عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت مثل جنگ سال 2006 که چهره اسرائیل را در جهان خدشه دار کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول