اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هانی زاده در گفتگو با فارس:

جنگ غزه پیام نتانیاهو به اوباما بود/ابتکار عمل در اختیار مقاومت است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائله خاورمیانه گفت: جنگ غزه پیامی از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آمریکا بود که نشان دهد قادر به اقدامات بدون هماهنگی با واشنگتن است.

جنگ غزه پیام نتانیاهو به اوباما بود/ابتکار عمل در اختیار مقاومت است

حسن هانی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره جنگ غزه گفت:حمله ارتش رژیم صهیونیستی نتیجه یک سلسله رویه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: نتانیاهو در طی سه سال گذشته با وجود تهدیدات علیه ایران نتوانست ائتلافی میان احزاب اصلی چون کادیما، کار و لیکود برای سازماندهی تقابل با ایران در داخل شکل دهد و با شکست سیاسی در این زمینه مواجه شد.

 

ناتوانی نتانیاهو در تقابل با ایران

هانی‌زاده تصریح کرد: ناتوانی نتانیاهو در تقابل با ایران باعث شد تا وی حامیان خود را از دست بدهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد که اکنون اسرائیل در آستانه برگزاری انتخابات است و چون نتانیاهو با دو حزب دیگر ائتلاف ندارد برای انتخابات نیاز به حمایت یهودیان تندرو دارد.

 

نتانیاهو در پی کسب حمایت تندروهای اسرائیل

وی در این باره اظهار داشت: صهیونیست‌های افراطی به دنبال قدرت نظامی و برتری بر اعراب هستند، نتانیاهو با حمله به غزه به دنبال دستیابی به حمایت آنهاست.

 

اسرائیل به دنبال تست کردن مصر است

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه ابراز داشت که اسرائیل در حال تست کردن مصر جدید است و متاسفانه در شرایط موجود به دلیل روحیه محافظه کار محمد مرسی، قاهره هیچ واکنش محکمی از خود نشان نداده است.

 

پیام نتانیاهو به اوباما با حمله به غزه 

هانی‌زاده با بیان اینکه اسرائیل با چراغ سبز لابی صهیونیسم این حمله را آغاز کرده تاکید کرد که حمله تل آویو پیامی به باراک اوباما در آستانه دور دوم ریاست جمهوری است، مبنی بر اینکه اسرائیل می‌توانند خارج از اراده واشنگتن دست به هر اقدامی بزند.

 

ابتکار عمل مقاومت

وی در پاسخ به وضعیت جنگ غزه در عرصه میدانی گفت که مقاومت با شلیک 700 موشک از جمله موشک‌های فجر-5 ابتکار عمل در عرصه میدانی را دارد.

 

گنبد آهنین کارایی ندارد/ تاکتیک برتر مقاومت

هانی‌زاده تصریح کرد که اسرائیل به اهداف خود در این حمله اهداف خود نخواهد رسید؛ شلیک صدها موشک‌ با وجود سامانه «گنبد آهنین» که با هزینه 11 میلیاردی نصب شده نشان داد که این سامانه به اندازه تبلیغات‌ها کارایی ندارد و اسرائیل در مقابل این حمله آسیب پذیر نشان داد.

این کارشناس با اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه که در اطراف آن دشت قرار دارد، افزود: حماس اعتماد به نفس بالایی دارند و از تاکتیک بهتری نسبت به جنگ 22 روزه دارد و امکانات بیشتری به آنها در مدت اخیر رسیده که می‌توانند تانک‌ها اسرائیلی را متوقف کنند و واقعا این نبرد بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

 

حمله زمینی آخرین گزینه نتانیاهو

وی در پایان درباره احتمال حمله نظامی گفت: به نظرم با توجه به شرایط موجود نتانیاهو به چنین ماجراجویی دست نمی‌زند و تنها به حملات هوایی خود در روزهای آینده ادامه می‌دهد، آخرین گزینه برای نخست وزیر اسرائیل جنگ زمینی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول