اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با فارس:

اسرائیل توان حمله زمینی به غزه را ندارد/ مقاومت قویتر از گذشته است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق حزب الله در پارلمان لبنان با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی از حمله زمینی و فراگیر به نوار غزه تاکید کرد این رژیم به علت آنکه نمی تواند هزینه و بهای سنگین حمله به نوار غزه را بپردازد به این منطقه حمله زمینی و گسترده نمی‌کند.

اسرائیل توان حمله زمینی به غزه را ندارد/ مقاومت قویتر از گذشته است

«حسن حب الله» نماینده سابق پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس به ماهیت تجاوزگر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نتیجه ماهیت تجاوزگر این رژیم به عرب ها و به جنبش های مقاومت و به ملت های عربی است.

حب الله فلسطینی ها را مسئول حمایت از نوار غزه دانست و تصریح کرد: مسئولیت حمایت از نوار غزه و ملت فلسطین به عهده خود فلسطینی‌هاست و آنها باید با رژیم صهیونیستی بجنگند و در برابر این رژیم ایستادگی کنند.کشورهای اسلامی و عربی نیز مسئولیت این را دارند که در کنار ملت فلسطین بایستند؛ ملتی که به شکل دائمی در معرض تجاوز رژیم صهیونیستی است.

حمایت عملی از فلسطین

وی بر حمایت عملی از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: از آنجایی که تجاوز رژیم اشغالگر قدس به فلسطینی ها بیش از شصت سال است که ادامه پیدا کرده بنابراین ملت‌ها و دولت های اسلامی باید در عمل از فلسطینی ها حمایت کنند و به حرف زدن و نشست های وزراتی ، نشست های سران و صدور بیانیه ها علیه رژیم صهیونیستی که به طور مرتب به ملت فلسطین تجاوز می کند، بسنده نکنند.

حب الله به موضع حزب الله لبنان پیرامون تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره و تصریح کرد:حزب الله لبنان از همان ساعت های نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه آن را محکوم کرد و از دولت های کشورهای عربی خواست به مسئولیت های خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.حمایت از ملت فلسطین وظیفه همه مسلمانان است همه ما باید شیوه هایی را پیدا کنیم که از ملت فلسطین را در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت کند.

ناتوانی رژیم صهیونیستی از حمله فراگیر زمینی به غزه

حب‌الله به ناتوانی رژیم صهیونیستی در حمله زمینی فراگیر به نوار غزه اشاره و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی ناتوان از حمله گسترده زمینی به نوار غزه است زیرا بها و هزینه این حمله بسیار بالاست و این رژیم توانایی تحمل آن را ندارد.این رژیم فقط از هوا و دریا و از راه دور برخی اهداف را در نوار غزه مورد حمله قرار می دهد و نیروهای خود را نیز به نزدیکی غزه ارسال می کند اما بعید است که بتواند حمله گسترده زمینی را علیه این منطقه به مرحله اجرا دربیاورد.

نماینده سابق پارلمان لبنان در ادامه افزود: این رژیم پس از تجربه های تلخی که در رویارویی با گروه های مقاومت در فلسطین یا لبنان داشته است دریافت که اگر حمله گسترده بکند بدون آنکه بتواند به اهداف خود برسد، متحمل زیان‌ها و خسارت‌های زیادی می شود.

وی تصریح کرد:به نظرم بعید است با توجه به هزینه و بهای سنگین حمله زمینی به غزه دست به این کار بزند اما در هر صورت کشورهای اسلامی باید این احتمال را بدهند که ممکن است چنین حمله ای رخ دهد و تلفات و خسارت های زیادی در پی داشته باشد بنابراین کشورهای اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کند.

نقش مصر در حمایت از ملت فلسطین

حب الله پیرامون نقش مصر در حمایت از نوار غزه نیز گفت: با توجه به آنکه نوار غزه در مرز مصر است و با این کشور ارتباط بیشتری دارد، دولت و ملت مصر مسئولیت بیشتری در مقایسه با دیگر ملت های مسلمان در حمایت از فلسطینی ها دارند. نظام جدیدی که در مصر روی کار آمد نیز حمایت خود را از فلسطین اعلام کرد و این حمایت را باید به مرحله عمل برساند. مصر باید با قدرت در کنار ملت فلسطین بایستد و تجاوز رژیم صهیونیستی را متوقف کند زیرا ادامه این تجاوز به زیان مصالح مصر است که حمایت خود از فلسطین و قضایای فلسطینی را از زمان روی کار آمدن نظام جدید اعلام کرده است.

جهان عرب فاقد استراتژی دفاعی است

نماینده سابق پارلمان لبنان یکی از مشکلات اصلی جهان عرب را نداشتن استراتژی دفاعی دانست و تاکید کرد: جهان عرب فاقد استراتژی دفاعی در رویارویی با رژیم صهیونیستی است. از زمان اشغال بخشی از سرزمین فلسطین و آواره شدن فلسطینی ها، عرب‌ها هیچ استراتژی ای نداشته‌اند. پس از آن نیز و به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به دیگر مناطق فلسطینی و اشغال بخش هایی از کشورهای عربی ، عرب ها هیچ استراتژی دفاعی نداشتند و هنوز نیز ندارند. این خود یکی از مشکلات بزرگ کشورهای عربی و دولت های آنها در رویارویی با رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

وی افزود: گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت هستند که به امت اسلامی امید بخشیدند و توانستند با رژیم صهیونیستی مقابله کنند و شکست های پی در پی به این رژیم وارد آورند. ملت های عربی و اسلامی می توانند یک استراتژی دفاعی و نظامی ایجاد کنند تا حقوق از دست رفته فلسطینی ها را به آنها بازگردانند.

مقاومت تنها گزینه فلسطینی هاست

حب الله مقاومت را تنها گزینه ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: ملت فلسطین در نهایت پیروز می شود و مقاومت نیز بخشی از این ملت است و فلسطینی ها هیچ گزینه ای به جز مقاومت پیش روی خود ندارند. نه در گذشته و نه در حال هیچ ارتشی در جهان نتوانسته مقاومتی را که از حمایت مردمی برخوردار است از بین ببرد.رژیم صهیونیستی در غزه ناکام می شود و به اهداف خود نمی رسد،اگر چه می تواند بخش هایی از نوار غزه را نابود کند و بسیاری از فلسطینی ها را نیز قربانی کند اما هرگز نمی تواند به اهداف خود برسد و در نهایت نیز قدرت فلسطینی ها بیشتر از قبل می شود.

وی افزود:ملت فلسطین سال 2012 قوی تر از ملت فلسطین سال 2008 است ( در آن زمان رژیم صهیونیستی به نوار غزه تجاوز کرد).مقاومت لبنان نیز بسیار قوی تر از سال 2006 است.هر گاه مقاوت در لبنان یا فلسطین مورد حمله قرار گرفت قوی تر از قبل از آن بیرون آمد و رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته است به اهداف خود برسد و در آینده نیز نخواهد رسید.

اهداف رژیم صهیونستی از تجاوز به غزه

حب‌الله در پایان به اهداف رژیم صهیونیستی از تجاوزاتش به نوار غزه اشاره کرد و گفت:مهمترین هدف تجاوز  رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بین بردن مقاومت است. این یک هدف استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است. تمام تجاوزها و حملاتی که رژیم صهیونیستی پس از پایان جنگ اکتبر 1973 با مصر و سوریه  انجام داد علیه مقاومت بود و این رژیم جنگ با دولت و نظام را پایان داد و ما شاهد ورود به دوره جنگ علیه مقاومت بودیم.هنگامی که این رژیم در سال 1982 به لبنان حمله کرد هدفش از بین بردن مقاومت فلسطینی که در لبنان بود ،اما مقاومت فلسطینی به سرزمین فلسطین برگشت و به مبارزه و مقامت خود در خود فلسطین ادامه داد، در لبنان نیز مقاومت اسلامی بوجود آمد و ما شاهد تجاوزهای زیادی به این مقاومت در سال 1993،1996 و سال 2006 دیدیم اما این مقاومت به قوت خود باقی ماند و رژیم صهیونیستی نتوانست مقاومت را از بین ببرد.

وی افزود: اینکه رژیم صهیونیستی بگوید یک موشک انداز را منهدم کردیم یا برخی اهداف را از بین بردیم یا یک فرمانده میدانی را ترور کردیم این مسائل در جنگ ها طبیعی است اما هدف به شمار نمی رود.هدف استراتژیک برای رژیم صهیونیستی از بین بردن مقاومت است که این رژیم در همه جنگ هایی که علیه مقاومت در فلسطین یا لبنان به راه انداخته نتوانسته است مقاومت را از بین ببرد. امروز نیز نمی تواند مقاومت را در فلسطین از بین ببرد و مقاومت و غزه قوی تر از گذشته از این تجاوز بیرون می آیند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول