اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر مطرح کرد

واردات برنج‌ هندی و تایلندی به مازندران / شالیزارها، ویلا و چایخانه می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: واردات انواع برنج‌های هندی و تایلندی سبب شده است تا کشاورزان مازندران و به تبع آن شهرستان قائمشهر همچنان متضرر شوند.

واردات برنج‌ هندی و تایلندی به مازندران / شالیزارها، ویلا و چایخانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار این شهرستان با دستور کار حمایت از تولید محصول داخلی اظهار داشت: واردات محصولات کشاورزی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین علت گسترش تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در استان مازندران از جمله این شهرستان است.

وی تصریح کرد: واردات انواع برنج‌های هندی و تایلندی سبب شده تا کشاورزان استان مازندران و به تبع آن شهرستان قائمشهر که توان تولید انواع برنج با طعم و پخت خوب دارند، همچنان متضرر شوند.

پیرفلک ادامه داد: واردات برنج خارجی همزمان با برداشت برنج در مازندران قصه پرغصه کشاورزان مازندرانی است که آنان را از ادامه تولید ناامید کرده و به سمت تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری می‌کشاند.

فرماندار قائمشهر گفت: کشاورزان این شهرستان با تحمل ماه‌ها مشقت و سختی، انواع برنج پرمحصول مانند ندا، نعمت و شیرودی را به امید فروش خوب در بازار تولید می‌کنند، ولی وارد کردن برنج از خارج آن هم در زمان عرضه دسترنج کشاورزان سبب می‌شود تا درآمد آنان کفایت هزینه‌های انجام شده را ندهد و کشاورزان را دلسرد کند.

وی افزود: ادامه این روند در سال‌های اخیر باعث شده تا شاهد گسترش تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان قائمشهر و تبدیل آنها به باغ، ویلا، چایخانه و ... باشیم.

پیرفلک با اشاره به اینکه امسال 60 درصد برنج تولیدی شهرستان قائمشهر از نوع پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی بود، گفت: وقتی این توان بالا در بخش کشاورزی وجود دارد، چه نیاز به واردکردن برنج و یا دیگر محصولات کشاورزی است که نتیجه‌اش چیزی جز خسران کشاورزان خودمان نیست.

وی همچنین از جریمه 345 میلیون و 124 هزار ریالی واحدهای صنفی متخلف این شهرستان در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این میزان جریمه مربوط به 33 فقره پرونده‌ای است که برای متصدیان واحدهای متخلف شناسایی شده که عمده تخلفات آنان مربوط به گران‌فروشی و درج نکردن قیمت‌ها بود، تنظیم شد.

انتهای پیام/86008/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول