اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مردم انگلیس مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» علیه پوشش مغرضانه اخبار غزه تظاهرات کردند

خبرگزاری فارس: جمع گسترده‌ای از مردم انگلیس در اعتراض به نوع پوشش دروغین اخبار رسانه‌های غرب از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و مقصر جلوه دادن فلسطینیان، مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» در لندن تظاهرات کردند.

مردم انگلیس مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» علیه پوشش مغرضانه اخبار غزه تظاهرات کردند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه دانشجویی «ایندیپندنت‌ لیورپول»، حدود 80 معترض انگلیسی مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» در «کالج لین» تجمع کردند و از مقامات دفتر «بی‌بی‌سی» خواستند که حقایق را درباره غزه بگویند.

این تظاهرات به سازماندهی «دوستان فلسطین» مرسیساید (FOP) و کمپین خلع سلاح هسته‌ای (CND) مرسیساید، درست چند روز پس از گذشت تجاوز رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت می‌گیرد و یهودیان عدالت برای فلسطینیا، دانشجویان و رهبران محلی اتحادیه تجاری و همچنین گروههای سوسیالیست از این تظاهرات حمایت کرده‌اند.

 

روز چهارشنبه هفته گذشته، یکی از مقامات ارشد حماس توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ترور شد.

مقامات صهیونیستی و برخی رسانه‌های غربی مدعی هستند که گروههای فلسطینی مسوول این خشونت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند اما معترضان بروشورهایی را در اختیار داشتند که واقعیت را طور دیگری بیان کرده بود.

در این بروشورها نوشته شده بود که شروع تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمله موشکی حماس به غزه آغاز نشده است بلکه پلیس اسرائیل در دو حادثه جداگانه، کودکان فلسطینی را که در حال فوتبال بازی کردن بودند را کشتند.

این بروشورها همچنین جملاتی را از «نوم چامسکی» زبانشناس برجسته و فعال حقوق بشر آورده بود که نوشته بود: اخبار به طور چشمگیری بر موشک‌هایی متمرکز شده که از غزه شلیک می‌شود و هیچ تمرکزی بر بمباران غزه و حمله اسرائیل به غزه نمی‌شود.

یکی از سخنگویان حاضر در این اعتراضات خواستار اتحاد و یکپارچگی با فلسطینیان شد و گفت: آنچه که ملحدان و مسیحیان را در اینجا متحد کرده این است که مردم فلسطین مظلوم واقع شده‌اند.

تظاهرات مشابهی در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در دیگر نقاط جهان از جمله درون تل‌آویو صورت گرفته است و اوایل هفته نیز تظاهراتی در حمایت از فلسطینیان در مقابل سفارت اسرائیل در لندن صورت گرفت.

تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا امروز ادامه داد و تاکنون دستکم 50 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 500 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول