اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سابق لبنانی در گفت‌وگو با فارس:

تاریخ گواه خیانت رژیم‌های عربی و تعامل آنها با دشمنان است

خبرگزاری فارس: وزیر سابق لبنانی سکوت و خیانت رژیم‌های عربی در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه را اتفاقی تاریخی دانست و تاکید کرد که تکیه واقعی بر روی ملت‌های عربی است، نه رژیم های عرب.

تاریخ گواه خیانت رژیم‌های عربی و تعامل آنها با دشمنان است

«فایز شکر» دبیر حزب بعث لیبرالیست عربی و وزیر سابق لبنانی در اظهاراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، تاکید کرد که سکوت کشورهای عربی در مقابل تجاوز به غزه موضوع تازه‌ای نیست، تاریخ برای این عرب‌ها خیانت و تعامل [با دشمن] را شهادت می‌دهد و این عبارت در مورد آنها درست است که آنها بندگان اربابان خارجی خود و ابزارهایی در راستای پروژه‌های صهیونیستی هستند.

وی گفت: مسائل دیگری در مورد بهار عربی و انقلاب‌ها شنیدیم، اما این سخنان جز پوششی برای کور کردن آرمان مرکزی که فلسطین اشغالی است، نبود.

شکر تاکید کرد: محاسبه ما نه بر روی رژیم‌های عربی بلکه بر ملت عربی است، البته اگر ملت عربی ایمان و حس ملی واقعی در قبال این آرمان داشته باشد. چگونه ممکن است اسلام واقعی با اشغالگران سرزمین‌ها و دشمن صهیونیستی همخوانی داشته باشد.

وی با انتقاد از مواضع محمد مرسی رئیس جمهور مصر در قبال تجاوز به غزه گفت: او چگونه می تواند از آتش‌بس صحبت می‌کند در حالیکه خون ملت فلسطین به زمین ریخته می‌شود، او می‌گوید که ما غزه را رها نمی کنیم، در حالی که این سخنان تنها حرف های پروپاگاندا است، کسی که می‌خواهد عمل کند، حرف نمی‌زند. مرسی باید تمامی معابر را باز کند. غزه در نزدیکی مصر است و این چالش بزرگی برای اوست.

وی درباره تکلیف ملت های عربی در این اتفاق گفت: چیزی که از ملت‌های اسلامی خواسته می‌شود، این است که وحدت پیدا کنند و در مقابل این تجاوزات بایستند، البته از رژیم‌های عربی نیز خواسته می شود تا در جلوی ملت‌ها حرکت کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول