اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

8 بهمن امسال

بلداجی میزبان نخستین همایش ملی گز است

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین همایش ملی گز همزمان با هشتم بهمن سال جاری در بلداجی از توابع شهرستان بروجن این استان خبر داد.

بلداجی میزبان نخستین همایش ملی گز است

رحمن کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش با توجه به گستردگی زمینه‌های تولید گز و نیاز روزافزون به تبادل نظر و گسترش اندیشه‌های نو در این زمینه و لزوم هماهنگی بین جامعه علمی و صنعتی کشور برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه گز بلداجی بهترین گز کشور است، افزود: گز نام یکی از شیرینی‌های معروف است که از ترکیب چند ماده که مهم‌ترین آن‌ها انگبین، سفیده تخم‌مرغ و مغز پسته و بادام است ساخته می‎شود.

کرمی ادامه داد: امروزه گز با نام بلداجی عجین شده و با این نام شهرت جهانی پیدا کرده است و به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت آن بهترین گز ایران بوده و به کشورهای دیگر نیز صادر می‎شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به محورهای اقتصادی این همایش، تصریح کرد: نقش بسته‌بندی و تبلیغات در توسعه صادرات، نقش بازاریابی و بازاررسانی در توسعه صادرات، برندسازی در صنعت گز، استانداردسازی و بهبود روش‌های تولید گز، روش‌های ارتقای زمان و ماندگاری گز در صادرات و نقش تشکل‌ها و خوشه‌ها در صادرات گز مهم‌ترین این محورها است.

کرمی، نقش تکنولوژی‌های نوین در بهبود کیفیت را از محورهای بهداشتی- کیفی این همایش برشمرد و افزود: روش‌های نوین در تهیه، فرآوری، ترکیبات، ارزش غذایی، دارویی، بهداشتی، سلامت گز و مواد اولیه از دیگر این محورها است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی، گز و نقش آن در اشتغال و توسعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی گز، گردشگری و سوغات از محورهای اجتماعی و فرهنگی این همایش است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در هر یک از این محورها تدوین و ارسال کنند.

کرمی با بیان اینکه اولویت با مقالات علمی- پژوهشی است، بیان داشت: مقالات ارائه شده در این جشنواره نباید قبلا در نشریه یا مجموعه مقالات سمینارها و مجامع علمی دیگر چاپ شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی gaz.group@yahoo.com و info@gazgroup.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/68004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول