اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگو با فارس

جهاد اسلامی: در صورت حمله زمینی، اسرائیل را فلج می‌کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اسرائیل درباره پیامدهای حمله زمینی به غزه هشدار داد و گفت: در صورت حمله زمینی به غزه همه سرزمین‌های اشغالی را از کار می‌اندازیم.

جهاد اسلامی: در صورت حمله زمینی، اسرائیل را فلج می‌کنیم

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به پاسخ سخت و غیرمنتظره مبارزان فلسطینی به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از پاسخ غیرمنتظره مقاومت فلسطینی در غزه جا خورده است.این رژیم انتظار داشت که یک حمله متجاوزانه ای را در راستای انتخابات انجام دهد که با میانجیگری غرب یا برخی کشورهای عربی به پایان برسد اما پاسخ مقاومت به تجاوز رژیم اشغالگر قدس بهای سنگینی را برای این رژیم در پی داشت و تاکنون ده‌ها موشک توسط مبارزان فلسطینی به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

ابوشریف افزود: بخش عمده ای از سرزمین های اشغالی در پی حملات موشکی مبارزان فلسطینی در تعطیلی فرو رفته از جمله پایتخت این رژیم یعنی « تل آویو» که مرکز تجاری رژیم صهیونیستی به شمار می رود.این شهر در حالتی از رعب و وحشت به سر می برد و صهیونیست‌ها در این شهر این روزها بیشتر زمان خود را در پناهگاه ها به سر می برند.

وی افزود: به نظر من رژیم صهیونیستی از پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین و عبور از آنچه که این رژیم خطوط قرمز می داند، شگفت زده شده است. خطوط قرمزی نظیر حمله به تل آویو یا قدس اشغالی.

حمله زمینی گسترده زمینی به غزه بعید است

ابو شریف در پاسخ به سوالی درباره حمله گسترده زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز گفت: هنوز مشخص نیست رژیم صهیونیستی قصد دارد به نوار غزه حمله زمینی بکند یا خیر اما آنچه این رژیم در پی آن بود حمله زمینی گسترده نبود بلکه حمله‌ای مختصر و آسانی بود که در انتخابات آینده کنست همه چیز را به نفع  «بنیامین نتانیاهو»نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «ایهود باراک» وزیر جنگ این رژیم تمام کند اما با واکنش غیرمنتظره مواجه شد و همه چیز همان طوری که می‌خواست پیش نرفت که برای آن برنامه ریزی کرده بود و همان طور نشد که می خواست از ریختن خون فلسطینی ها برای انتخابات استفاده کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: پاسخ مقاومت سریع و سنگین بود و این رژیم اکنون لحظه به لحظه و بر اساس واکنش ها برنامه ریزی می‌کند و در نهایت ممکن است همه چیز به سمت حمله زمینی گسترده پیش برود اما رژیم صهیونیستی هرگز چنین چیزی را نمی خواهد زیرا این حمله برای این رژیم بها و هزینه سنگینی در پی دارد. این بار اگر به غزه حمله گسترده بکند همه سرزمین های اشغالی تعطیل می شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در گذشته این را تجربه کرد که نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند بلکه هر بار که به غزه حمله کرد مقاومت قوی‌تر از گذشته شد.

ابوشریف با متفاوت دانستن مقاومت اسلامی لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین به لحاظ امکانات گفت: نمی توان وضعیت کنونی را مثلا با جنگ 2006علیه لبنان مقایسه کرد زیرا طبیعت مقاومت در لبنان با طبیعت مقاومت در غزه متفاوت است،و امکانات زیادی که مقاومت لبنان در اختیار دارد با امکانات اندکی که غزه در اختیار دارد متفاوت است. غزه دارای نوار مرزی کوچکی با سرزمین های اشغالی است و از وضعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است اما ملت فلسطین با تمام توان و قدرت دارد ایستادگی می کند.

تسلیح مقاومت فلسطین از تسلیح گروه های مخالف سوری واجب‌تر است

ابوشریف به انتظار فلسطینی‌ها از کشورهای عربی و اسلامی برای تسلیح مقاومت اشاره کرد و گفت:ما از کشورهای اسلامی و عربی بویژه عربستان سعودی می خواهیم که مقاومت را تسلیح بکنند. زیرا ما بر این باوریم که تسلیح مقاومت اسلامی فلسطین در برابر اشغالگران قدس شریف از تسلیح گروه های دیگر اولی تر است.ما امیدواریم که عربستان سعودی همانطور که برخی از گروه های مخالف در سوریه را تسلیح کرد، مقاومت اسلامی فلسطین را نیز تسلیح کند.

وی افزود: تغییرات زیادی در جهان عرب رخ داد و امیدواریم این تغییرات به سود مساله فلسطینی نیز باشد.آنچه در غزه و فلسطین رخ می دهد آزمون و محک برای بهار عربی به شمار می رود و امیدواریم که دیگر کشورهای عربی نیز خود را با این بهار سازگار کنند و امیدواریم عربستان سعودی برای کمک به نوار غزه اقدام کند.

فلسطین در راس اولویت کشورهای عربی قرار گیرد

ابوشریف با اشاره به اینکه فلسطین باید در راس کشورهای عربی قرار گیرد که در آنها انقلاب به وقوع پیوسته گفت:به نظر من فلسطین باید در راس اولویت های کشورهایی شود که انقلاب کرده اند زیرا قیام این کشورها علیه طرح غرب در منطقه است بنابراین هرکشوری که در پی تغییر و قیام است باید فلسطین را در راس اولویت های خود قرار دهد.آنچه که اکنون در غزه رخ می دهد یک آزمون است و ما فلسطینی ها موضع گیری ها را در مصر،لیبی، تونس و یمن رصد می کنیم و اطمینان داریم که اگر کشورهای بهار عربی در عمل بخواهند که قیام بکنند و به پا خیزند فلسطین رادر راس اولویت های خود قرار می دهند.

منافع آمریکا در کشورهای عربی است نه در  اسرائیل

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به دیدار «هشام قندیل»نخست وزیر مصر و «رفیق عبدالسلام» وزیر خارجه تونس از نوار غزه  تصریح کرد: هر گونه دیداری از غزه و اقداماتی از این قبیل را ما مثبت می دانیم اما موضع گیری آنها و طرح هایشان بویژه پیرامون آمریکا باید واضح و روشن باشد.آمریکا جانبداری کامل و روشن خود را از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرده است.

وی افزود: ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در برابر این حمایت بزرگ و نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی بایستند. باید در برابر آمریکا و غرب بایستند. همه منافع و مصالح آمریکا در کشورهای عربی است و نه در رژیم صهیونیستی اما آمریکا به گونه ای عمل می کند که منافعش در سرزمین های اشغالی تامین می شود و نه در کشورهای عربی و به هیچ کدام از مسائل عربی وقعی نمی نهد اما کوچکترین مساله رژیم صهیونیستی برایش مهم است.بنابراین کشورهای عربی باید پا را فراتر گذاشته و نه فقط به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند بلکه باید به آمریکا نیز فشار بیاورند.با وجود این هر گونه اقدامی نظیر دیدار از غزه استقبال می کنیم.

مقاومت قوی تر از سال 2008

ابوشریف با اشاره به قوی تر شدن مقاومت فلسطین در مقایسه با سال 2008 تاکید کرد: مقاومت فلسطین از امکاناتی به مراتب بهتر و پیشرفته تر از جنگ سال 2008 برخوردار است و برخی از این امکانات را نیز در حمله موشکی به تل آویو و قدس شاهد بودیم. مقاومت موشک هایی در اختیار دارد که بسیار پیشرفته از موشک‌هایی است که قبلا در اختیار داشته است. ما در ابتدا به خدا و پس از آن به ایستادگی ملت فلسطین در مقابل تزلزل و شکنندگی که صهیونیست ها در آن به سر می برند تکیه داریم.

وی در پایان گفت: جامعه بین الملل نیز باید موضع روشن و روشنی پیرامون تجاوز به ملتی اتخاذ کند که به صورت هدفمند نزدیک به صد سال است مورد حمله و تجاوز قرار می گیرد؛ ملتی که سرزمین اش غصب شده و از همه حقوق خود محروم شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول