اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: اسرائیل باید به دلیل جنایت غزه بازخواست شود

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر ترکیه پس از دیدار با رئیس‌جمهور مصر در قاهره اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب جنایت علیه مردم بی‌گناه غزه بازخواست شود.

اردوغان: اسرائیل باید به دلیل جنایت غزه بازخواست شود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودی «الریاض»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دیروز طی سفر دو روزه‌ای وارد مصر شد و با «محمد مرسی» رئیس‌جمهور و «هشام قندیل» نخست‌وزیر این کشور درباره فعالسازی توافقنامه‌های همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اردوغان دیروز در راس هیئتی متشکل از 4 وزیر و 200 بازرگان ترک وارد قاهره شد و سپس در دانشگاه قاهره سخنرانی کرد.

نخست‌وزیر ترکیه در ابتدای سخنانش از اقدام مصر مبنی بر فراخواندن سفیرش از اسرائیل تقدیر کرد و گفت: من به رئیس‌جمهور مصر به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی تبریک می‌گویم.

وی افزود: نتانیاهو با تکیه بر سکوت جهانی، به چنین جنایتی اقدام کرده است و تمام خونهایی که در این شهرها بر زمین ریخته‌ می‌شود، در واقع از شریان‌های ما است...امروز باید این کشتارهای غیرانسانی  در غزه متوقف شود و به طور قطع این سوال پرسیده خواهد شد که چه کسی مسئول این جنایات است؟

اردوغان گفت: اسرائیل منطقه عربی را به باتلاق خونینی تبدیل کرده است و از توان بی‌رحمانه خود در این راه استفاده می‌کند که مصر و ترکیه آن را نخواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: همه باید بدانند که دیر یا زود، عاملان این جنایت در حق کودکان بی‌گناهی که به شیوه‌هایی غیر انسانی در غزه کشته می‌شوند، بازخواست و مجازات خواهند شد.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: فلسطینی‌ سرش پایین نیامده و نخواهد آمد.

اردوغان که علیه اسرائیل سخن می‌گفت، بدون اینکه به سیاست سوریه در مقابله با رژیم‌صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین اشاره‌ای کند، بار دیگر علیه دولت سوریه سخن گفت و تاکید کرد که دولت «بشار اسد» محکوم به شکست است و دولتی غیرقانونی به شمار می‌آید.

وی گفت: جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت چگونه می‌تواند در قبال جنایات روزانه‌ای که در سوریه روی می‌دهد، سکوت کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول