اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار لحظه به لحظه روز پنجم حمله اسرائیل به غزه

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی در پنجمین روز تجاوز به غزه از بامداد امروز حملات سنگین خود را به غزه آغاز کرده و دفاتر رسانه‌ای در غزه را هدف قرار داده است.

اخبار لحظه به لحظه روز پنجم حمله اسرائیل به غزه

خبرگزاری فارس اخبار لحظه به لحظه از روز پنجم حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تحولات مختلف مربوط به آن را منتشر می‌‌کند که در ادامه می‌خوانید.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه روزهای اول، دوم، سوم و چهارم کلیک کنید.

 

     یکشنبه

 

 

23:22 جنگنده‌های اسرائیلی مسجدی در منطقه الزیتون غزه را منهدم کردند؛ جنگنده‌های اسرائیلی در تازه‌ترین حملات خود به نوار غزه مسجد «علیین» در منطقه الزیتون و برخی منازل اطراف آن را به طور کامل منهدم کردند.

23:10 نتانیاهو، باراک و لیبرمن دستور گسترش حملات هوایی علیه غزه را صادر کردند؛ نخست وزیر، وزیر جنگ و وزیر خارجه اسرائیل در نشست روز یکشنبه خود دستور گسترش عملیات هوایی علیه غزه را صادر کردند.

22:37 کودک 20 ماهه فلسطینی در تیراندازی نیروهای اسرائیلی در رام‌الله به شهادت رسید؛ «نجیب احمد نجیب» کودک 20 ماهه فلسطینی در تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سوی منزلش در اطراف پست بازرسی قلندیا در رام الله به شهادت رسید.

22:35 دبیرکل جهاد اسلامی با مرسی دیدار کرد/ بررسی اوضاع غزه؛ هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل این جنبش امشب با رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

22:23 شبکه 2 اسرائیل: ارتش هدف قرار دادن فرماندهان میدانی در غزه را افزایش می‌دهد؛ یکی از شبکه‌های اسرائیلی اعلام کرد ارتش هدف قرار دادن فرماندهان میدانی در نوار غزه را افزایش می‌دهد.

22:03 حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منزل یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در غزه؛ جنگنده‌های اسرائیلی منزل «نافذ اصبیح» از فرماندهان گردان‌های قسام در غزه را هدف قرار داد.

21:30 طرح ترکیه برای برقراری آتش‌بس در غزه؛ برخی منابع اسرائیلی به نقل از منابع مصری از طرح ابتکاری نخست‌وزیر ترکیه برای برقراری آتش‌بس در غزه خبر دادند.

21:28 خطوط برق شهرک «حوف اشکلون» هدف موشک قرار گرفت؛ شبکه اول اسرائیل خبر داد خطوط برق نزدیک شهر حوف اشکلون هدف حمله موشکی قرار گرفت و در پی این حمله، خطوط برق این شهرک اسرائیلی قطع شد.

21:27 اسرائیل از زمان حمله به غزه 44 میلیون بار مورد حمله سایبری قرار گرفته است؛ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز حمله به نوار غزه 44 میلیون بار از سوی گروه‌های ناشناس هدف حملات هکری و سایبری قرار گرفته است.

21:27 موشک‌های مقاومت دانشگاه «بن‌گوریون» در بئرالسبع را تعطیل کرد؛ رادیو اسرائیل خبر داد دانشگاه «بن گوریون» در بئرالسبع فردا به دلیل اوضاع امنیتی تعطیل است.

20:57 هنیه: اقدام اسرائیل در قتل عام خانواده «الدلو» جنایتی وحشیانه و بی‌شرمانه است؛ «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه در بیانیه‌ای جنایت صهیونیست‌ها علیه خانواده الدلو را جنایتی بی شرمانه و مافوق تصور دانست.

20:42 گردان‌های قسام: تل‌آویو را در پاسخ به جنایات اسرائیل با فجر 5 هدف قرار دادیم؛ گردان‌های القسام اعلام کرد در پاسخ به جنایات اشغالگران، تل‌آویو را با موشک فجر 5 هدف قرار داده است.

20:30 وقوع دو انفجار در تل‌آویو؛ شبکه تلویزیونی المیادین و المنار در خبری فوری از وقوع دو انفجار در شهر تل آویو در فلسطین اشغالی خبر داد.

20:03 لیبی هیئتی را برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین به غزه اعزام می‌کند؛ کنگره ملی لیبی برای ابراز همبستگی با ملت فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه هیئتی را به این منطقه اعزام می‌کند.

19:48 سرنگونی یک بالگرد اسرائیل/شلیک 3 موشک به ناوچه صهیونیست‌ها؛ گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سرنگونی یک فروند بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی و شلیک سه فروند موشک مقاومت به یک ناوچه این رژیم خبر داد.

19:48 حماس و قسام: قتل‌عام صهیونیست‌ها علیه خانواده «الدلو » بی‌پاسخ نمی‌ماند؛ سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به منزل خانواده الدلو تاکید کرد که اشغالگران هزینه این جنایت را پرداخت خواهد کرد. گردان‌های القسام نیز اعلام کردند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در منطقه حی النصر بدون مجازات نخواهد بود.

19:13 دستور رژیم صهیونیستی برای افزایش حمله به غزه؛ ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور تشدید حملات هوایی علیه نوار غزه را صادر کرد.

18:52 حماس 10 هزار موشک میان برد و دوربرد دارد؛ دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بیش از 10 هزار موشک دوربرد و میان برد در اختیار دارد.

18:38 20 شهید در روز پنجم حمله/شمار شهدا به 70 نفر رسید؛ در پنجمین روز متوالی از حمله صهیونیست‌ها به غزه 20 فلسطینی شهید شدند که به این ترتیب آمار شهدا از روز چهارشنبه تا کنون به 65 نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از 550 نفر رسید.

18:28 حزب‌الله: صهیونیست‌ها از حمله به غزه پشیمان شده‌اند؛ «خضر نور الدین»، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد که دشمن اسرائیلی بعد ازورود به جنگ غزه از این اقدام پشیمان شده است.

18:21 10شهید در حمله صهیونیست‌ها به منزل خانواده فلسطینی در غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله به منزل خانواده «الدلو» در شمال نوار غزه 10 نفر از جمله 3 کودک و 3 زن را به شهادت رساندند.

18:14 غزه در آئینه رسانه‌های جهان؛ در پی حمله اسرائیل به نوار غزه در چند روز اخیر، غزه در تیتر روزنامه‌های مهم جهان قرار گرفته است.

18:05 اصابت 15 موشک در کمتر از 5 دقیقه به اسدود؛ گردان‌های القدس اعلام کردند که طی 5 دقیقه 15 موشک به شهرک صهیونیستی اسدود شلیک کردند.

18:02 بحرینی‌ها آل خلیفه را به چالش کشیدند/برگزاری راهپیمایی درحمایت از غزه؛ باوجود تاکید مسئولان بحرینی مبنی بر ممنوعیت برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، مردم بحرین با آمدن به خیابانها حمایت و همبستگی خود را با فلسطینی ها اعلام کردند.

17:53 اسرائیل توان حمله زمینی به غزه را ندارد/مقاومت قویتر از گذشته است؛ «حسن حب الله» نماینده سابق پارلمان لبنان به ماهیت تجاوزگر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نتیجه ماهیت تجاوزگر این رژیم به عرب ها و به جنبش های مقاومت و به ملت های عربی است.

17:36 وستروله به تل‌آویو می‌رود؛ اخباری در دست است که احتمال سفر روز دوشنبه «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان به اسرائیل برای تحقق آتش‌بس در منطقه را مطرح کرده است.

17:33 فابیوس وارد اراضی اشغالی شد؛ «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز برای طرح پیشنهاد کمک فرانسه به منظور حصول آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی نوار غزه وارد اسرائیل شد.

17:25 3 شهید و 10 زخمی در حمله به منزل یکی از شهروندان غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل خانواده الدلو در غزه را بمباران کردند که طی آن سه فلسطینی شهید و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

17:15 دانشجویان مصری پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند؛ دانشجویان خشمگین مصری امروز با برگزاری تظاهراتی تجاوزات اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کرده و پرچم اسرائیل را در داخل محوطه دانشگاه به آتش کشیدند.

17:08 لیبرمن: هیچ آتش بسی بدون توقف موشک‌های غزه برقرار نمی‌شود؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که هیچ آتش بسی بدون توقف پرتاب موشک از غزه به اسرائیل برقرار نمی‌شود.

16:51 اوباما: از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کامل می‌کنیم؛ «باراک اوباما» در سخنان جدید خود در تایلند تأکید کرد که کاملاً‌ از حق اسرائیل برای دفاع از خود استفاده می‌کند اما فعالانه در تلاش است تا به این خشونت‌ها پایان دهد.

16:29 فیلمی از خودروی منفجر شده در تل‌آویو؛ صبح امروز یک خودرو بر اثر حملات نیروهای مقاومت در منطقه هولون تل‌آویو منفجر شد. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که این خودرو به دلیل برخورد ترکش‌های ناشی از برخورد موشک‌های گنبد آهنین با راکت مقاومت فلسطین، آتش گرفته است.

16:24 بحرین از برگزاری تظاهرات «حمایت از غزه» جلوگیری کرد؛ وزارت کشور بحرین امروز اعلام کرد که به جمعیت‌های سیاسی برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم غزه، مجوز نداده است و این امر به موجب دستور صادره مبنی بر جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات و راهپیمائی از 30 اکتبر گذشته است.

16:19 تمام اهداف صهیونیست‌ها از حمله به غزه

16:16 «بان کی مون» فردا به قاهره سفر می‌کند؛ دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور بررسی مسائل منطقه‌ای و اطلاع یافتن از مواضع مصر فردا به قاهره پایتخت این کشور سفر می کند.

16:10 نمایندگان اتحادیه عرب سه‌شنبه به غزه سفر می‌کنند؛ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نمایندگانی از اتحادیه عرب با هدف برقراری آتش‌بس در نوار غزه، روز سه‌شنبه به این منطقه سفر می‌کنند.

15:59 شهر «اسدود» با 10 موشک «گراد» گردان‌های عزالدین قسام هدف قرار گرفت؛ شاخه نظامی حماس شهر اسدود را با 10 موشک گراد هدف قرار داد.

15:58 سفر هیئت امنیتی اسرائیل به قاهره برای بررسی آتش‌بس در غزه؛ منابع آگاه گزارش دادند که یک هیئت امنیتی اسرائیل به ریاست معاون رئیس دستگاه اطلاعات این رژیم برای بررسی آتش‌بس در غزه، به قاهره سفر کرده است.

15:58 ارتش اسرائیل به کرانه باختری هم رحم نکرد/18 زخمی در تظاهرات طولکرم؛ حمله نیروهای صهیونیستی به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در کرانه باختری دست‌کم 18 زخمی برجای گذاشت. این فلسطینی‌ها به جرم اعلام همبستگی با هموطنان خود در غزه زخمی شدند.

15:56 عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین: وزرای خارجه عرب باید در عمل از غزه حمایت کنند؛ عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به ناکافی بودن اظهارات وزرای خارجه عرب در خصوص محکوم کردن تجاوزات اسرائیل علیه غزه تاکید کرد که غزه نیازمند اقدامات عملی است.

15:54 حمله جنگنده‌های صهیونیستی به ساختمان شبکه «روسیا الیوم» در غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، این بار ساختمان شبکه خبری «روسیا الیوم» را هدف قرار دادند.

15:52 کامرون از اسرائیل خواست هر چه سریع‌تر حمله به غزه را متوقف کند؛ نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست که هر چه سریعتر به بحران غزه پایان دهد.

15:50 اسرائیل: از حضور خبرنگاران خارجی در مرکز رسانه‌ای غزه مطلع بودیم؛ شبکه بی‌بی‌سی به نقل از ارتش اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل از حضور خبرنگاران خارجی در مرکز رسانه‌ای غزه، مطلع بوده است.

15:12 هیگ: حمله زمینی به غزه حمایت بین‌المللی از اسرائیل را کاهش می‌دهد؛ وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز نسبت به تبعات حمله زمینی اسرائیل به غزه هشدار داد و گفته است این حمله بخش اعظمی از حمایت بین‌المللی اسرائیل را از بین می‌برد.

14:29 شمار شهدای تجاوز اسرائیل به غزه به 54 نفر رسید؛ شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 54 نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از 550 تن رسید.

13:58 نتانیاهو: عملیات علیه غزه گسترش می‌یابد؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای کابینه خود، اعلام کرد که عملیات علیه غزه گسترش خواهد یافت.

13:31 هنیه: هدف اسرائیل ممانعت از پوشش خبری جنایت صهیونیست‌هاست؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که حمله صهیونیست‌ها به شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای با هدف ممانعت از پوشش خبری جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

13:27 موشک‌های مقاومت فراتر از تل‌آویو را هدف قرار داد؛ گردان‌های القسام اعلام کرد که برای اولین بار موشکی را به سمت شهر «هرتزلیا» واقع در شمال فلسطین اشغالی، شلیک کرده‌اند.

13:18 پاکستانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه فریاد اعتراض سر دادند +تصاویر؛ مردم شهر لاهور با برپایی تظاهرات اعتراض آمیزی خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین و اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم غاصب شدند.

13:11 انهدام یک خودرو در تل‌آویو و آسیب شدید به ساختمانی در «عسقلان»؛ رسانه‌های اسرائیلی از آتش‌ گرفتن خودرویی در تل‌آویو و وارد آمدن آسیب شدید به ساختمانی در «عسقلان» خبر داده‌اند.

13:08 جنگ غزه در محاصره دوربین خبرگزاری‌های جهان؛ در پنجمین روز از جنگ غزه شماری از خبرگزاری‌های جهان تعدادی از تصاویر منحصر به فردی را از نبرد فلسطینیان با صهیونیست‌ها منتشر کردند.

13:02 صهیونیست‌ها به خبرنگاران هم رحم نمی‌کنند + فیلم؛ جنگنده‌های اسرائیلی حتی به مراکز رسانه‌ای که خبرنگاران از آنجا اخبار را پوشش می‌دهند نیز حمله کردند.

12:33 گفت‌وگوی تلفنی مرسی و هنیه/ بررسی تجاوزات اسرائیل علیه غزه؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر تلاش‌های این کشور برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بررسی کرد.

12:31 کارت شناسایی 2 خلبان جنگنده صهیونیستی منهدم شده در غزه+عکس؛ پایگاه‌های خبری مختلف به نقل از خبرگزاری فرانسه، عکسی از کارتهای شناسایی دو خلبان جنگنده صهیونیستی که جمعه پیش در غزه سقوط کرد، منتشر کردند.

12:25 دو انفجار در تل‌آویو/ 7 زخمی در جنوب فلسطین اشغالی؛ نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به تهاجم شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به غزه، بار دیگر تل‌آویو و چندین شهر دیگر اسرائیل را هدف حملات راکتی خود قرار دادند.

12:16 واکنش ترکیه به بی‌تفاوتی اتحادیه اروپایی در برابر جنایات اسرائیل در غزه؛ وزیر امور اتحادیه اروپایی ترکیه با اشاره به کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها به بی تفاوتی اتحادیه اروپایی در برابر این جنایات واکنش نشان داد.

12:04 جانبداری تمام‌قد آلمان از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه؛ وزیر خارجه آلمان با انتشار یادداشتی در یک نشریه این کشور، کاملا از حمله اسرائیل به غزه حمایت کرده و آن را حق اسرائیل دانسته است.

12:03 مردم انگلیس مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» علیه پوشش مغرضانه اخبار غزه تظاهرات کردند؛ جمع گسترده‌ای از مردم انگلیس در اعتراض به نوع پوشش دروغین اخبار رسانه‌های غرب از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و مقصر جلوه دادن فلسطینیان، مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» در لندن تظاهرات کردند.

12:00 ادعای معاریو: حمله هوایی موفقیت‌آمیز بود؛ حمله زمینی آغاز شود؛ یک روزنامه صهیونیستی حملات هوایی رژیم صهیونیستی را موفقیت‌آمیز خواند و نوشت که باید منتظر آغاز حملات زمینی بود.

12:00 موشک‌های مقاومت از کجا شلیک می‌شوند؟ +فیلم؛ حملات شبانه روزی جنگنده‌های صهیونیست هنوز نتوانسته توان موشکی مقاومت فلسطین را از کار بیاندازد چراکه سکوهای شلیک هنوز قابل شناسایی نیستند.

11:40 امکان آتش‌بس در غزه طی امروز تا فردا؛ یک مقام مسئول فلسطینی از امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه طی امروز و فردا خبر داد.

11:38 شباهت و تفاوت‌های دو جنگ غزه؛ مرکز تحلیل راهبردی استراتفور در گزارشی با توجه به عملیات صهیونیست ها در غزه در سال 2009 به شباهت‌ها و تفاوت های دو جنگ غزه و سناریوهای پیش رو پرداخته است.

11:36 گردان‌های القدس مسئولیت حمله راکتی به «عسقلان» را پذیرفت/ 7 صهیونیست زخمی شدند؛ گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، مسئولیت حمله راکتی امروز به شهر «عسقلان» را که به زخمی شدن 7 صهیونیست انجامید، پذیرفت.

11:35 عدنان منصور: آیا وقت آن نشده که با عزت در برابر اسرائیل بایستیم؛ وزیر خارجه لبنان خواستار لغو تمامی مناسبات توافقنامه‌های عربی با رژیم صهیونیستی شده و گفت که امت عربی باید از ابزارهای فشار برای توقف فوری جنایت‌های اسرائیل در غزه استفاده کند.

11:20 خبرنگار فارس در غزه گزارش می‌دهد: «چشم‌های گریان» و «تن» زخمی کودکان غزه + تصاویر؛ حمله پنج روزه رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون 50 شهید و بیش از 500 زخمی برجای گذاشته، زخم‌های زیادی بر تن کودکان غزه نشانده که تصاویر ارسالی گویای این مطلب است.

11:15 کودک 18 ماهه قربانی جدید حملات صهیونیست‌ها؛ منابع بیمارستانی غزه از شهادت یک کودک 18 ماهه فلسطینی در حمله امروز صهیونیست‌ها به غزه خبر دادند.

11:09 8 زخمی در حمله به یک منزل مسکونی در شرق غزه؛ حمله صهیونیست‌ها به شرق غزه منجر به زخمی شدن 8 نفر منجر شد.

11:05 جهاد اسلامی: در صورت حمله زمینی، اسرائیل را فلج می‌کنیم؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اسرائیل درباره پیامدهای حمله زمینی به غزه هشدار داد و گفت: در صورت حمله زمینی به غزه همه سرزمین‌های اشغالی را از کار می اندازیم.

11:05 900 بار حمله موشکی به اسرائیل و ساقط کردن یک هواپیمای اف 16 توسط گردان‌های القسام؛ گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که این گردان‌ها بیش از 900 حمله موشکی علیه شهرهای رژیم اشغالگر بویژه علیه تل‌آویو و قدس طی چند روز گذشته انجام داده است.

11:05 «حزب رفاه ملی افغانستان»: کشورهای اسلامی روابط تجاری و دیپلماتیک با اسرائیل را قطع کنند؛ حزب رفاه ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه ترور معاون فرمانده گردان‌های «عزالدین قسام» و حمله اسرائیل به نوار غزه از کشورهای اسلامی خواست روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کنند.

11:04 اردوغان: اسرائیل باید به دلیل جنایت غزه بازخواست شود؛ نخست‌وزیر ترکیه پس از دیدار با رئیس‌جمهور مصر در قاهره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب جنایت علیه مردم بی‌گناه غزه بازخواست شود.

10:54 حمله موشکی مقاومت به یک کشتی جنگی اسرائیل؛ شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی خود به یک کشتی جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.

10:54 هیگ خواستار توقف خشونت‌ها در غزه شد؛ وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با «رادیو4 بی‌بی‌سی» از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست که تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه به کار گیرند.

10:52 مهمان‌پرست: همه کشورها باید خطر اصلی در منطقه که همان اسرائیل است را بشناسند؛ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در جمع خبرنگاران گفت همه کشورها باید خطر اصلی در این منطقه که همان رژیم صهیونیستی است را بشناسند.

10:41 وزیر امور خارجه فرانسه عازم اراضی اشغالی شد؛ وزیر امور خارجه فرانسه امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های نوار غزه، پاریس را به مقصد اراضی اشغالی ترک کرد.

10:28 برخورد راکت مقاومت به ساختمانی در اشکلون؛ رسانه‌های اسرائیلی از برخورد راکت نیروهای مقاومت به ساختمانی در شهر «اشکلون» واقع در جنوب فلسطین اشغالی، خبر دادند.

10:21 جوانان فلسطینی جیپ نظامی اسرائیل در نابلس را به آتش کشیدند؛ جوانان فلسطینی شب گذشته یک جیپ نظامی رژیم صهیونیستی در روستای صره واقع در شمال غرب شهر نابلس را به آتش کشیدند.

10:20 روسیه و اردن خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شدند؛ وزرای امور خارجه روسیه و اردن در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت متوقف شدن هر چه سریع‌تر حملات بی‌تناسب رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکید و نسبت به افزایش تلفات انسانی در منطقه ابراز نگرانی کردند.

10:06 تعداد شهدای غزه به50 و شمار زخمی‌ها به 510 نفر رسید؛ منابع فلسطینی اعلام کردند در پنجمین روز متوالی حملات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، شمار شهدا به 50 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 510 نفر رسیده است.

10:02 تعداد حملات صهیونیست‌ها به غزه از مرز 1000 مورد عبور کرد؛ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تعداد حملات جنگنده‌های ارتش اسرائیل به غزه، در چهار روز گذشته از مرز 1000 مورد عبور کرده است.

09:46 حمله مجدد اسرائیل به دفاتر رسانه‌ای در غزه/دفتر رویترز هم آسیب دید؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از حمله مجدد صهیونیست‌ها به مرکز رسانه‌ای غزه گزارش داد.

09:41 مرسی: پایبندی مصر به کمپ دیوید منوط به صلح در منطقه است؛ محمد مرسی گفت که پایبندی مصر به توافقنامه کمپ دیوید منوط به صلح فراگیر و عادلانه در منطقه است، و تجاوز و کشتار نمی تواند صلح و ثبات را در منطقه مستقر کند.

09:29 شهادت 2 کودک در جبالیا/ حمله به مجتمع دولتی در مرکز غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به منزل خانواده «ابو فول» در جبالیا واقع در شمال نوار غزه 2 کودک را شهید و و بیش از 12 نفر دیگر را زخمی کردند.

09:27 یک نماینده عراقی: دولت‌های عربی روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کنند؛ یک نماینده عراقی با محکوم کردن تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار قطع روابط دیپلماتیک و تجاوری کشورهای عربی با اسرائیل شد.

09:26 پاسخ مقاومت به حملات دیشب اسرائیلی‌ها/ آژیر قرمز در فلسطین اشغالی؛ جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش رژیم ‌صهیونیستی شب گذشته با انجام 70 حمله به مناطق مختلف غزه، دو کودک را شهید کردند و حالا رسانه‌های اسرائیلی از آغاز پاسخ نیروهای مقاومت به این حملات خبر می‌دهند.

09:11 فلسطین اقدام شورای امنیت را در برابر تجاوز به غزه خواستار شد؛ نماینده فلسطین در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی، اقدام سازمان ملل در برابر حملات فلسطینی‌ها را خواستار شد.

09:03 حملات هوایی اسرائیل به غزه از سر گرفته شد؛ جنگنده‌های اسرائیلی در پنجمین روز تجاوز به غزه از صبح امروز حملات هوایی خود را به مناطق غرب این شهر از سر گرفتند.

08:48 حمله اسرائیل به دفاتر رسانه‌ای در غزه؛ جنگنده‌های اسرائیلی مقرهای دولتی و نیز مراکز رسانه‌ای در غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

08:19 خالد مشعل: توقف حملات مشروط به لغو محاصره کامل نوار غزه است؛ جنبش حماس، پذیرش توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را به توقف تمامی اشکال تجاوز و ترور رژیم صهیونیستی و لغو کامل محاصره غزه مشروط کرد.

08:00 حمله هوایی سنگین اسرائیل به غزه/ حمله به دفاتر رسانه‌ای؛ رژیم صهیونیستی در پنجمین روز تجاوز به غزه از بامداد امروز حملات سنگین خود را به غزه آغاز کرد. این رژیم دفاتر رسانه ای در غزه را هدف قرار داد که در جریان آن 6 نفر زخمی شدند.

02:14 خالد البطش: اصابت موشک‌ها به تل‌آویو پیروزی مقاومت است؛ خالدالبطش از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد قواعد بازی با اقدام مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن شهر تل‌آویو با موشک های فجر 5 تغییر کرد.

00:22 وزیر خارجه لبنان خواستار قطع روابط کشورهای عربی با اسرائیل شد؛ وزیر خارجه لبنان بر لزوم قطع روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و محاکمه سران صهیونیست در دادگاه بین‌المللی به خاطر جنایت علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

00:11 6 زخمی در حمله جنگنده‌های صهیونیست به منزلی در رفح؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از شهروندان در رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که طی آن 6 نفر زخمی شدند.

00:10 تظاهرات صدها اسرائیلی در تل‌آویو در اعتراض به عملیات در غزه؛ صدها نفر از اسرائیلی‌ها در اعتراض به ادامه عملیات جنگنده‌های ارتش اسرائیل بر فراز غزه، به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

00:02 تصاویری از 4 روز مقاومت در برابر صهیونیست‌ها؛ صهیونیست‌ها روز چهارشنبه عملیات «ستون ابرها» را با هدف شکتن مقاومت غزه آغاز کردند، اما این عملیات حالا به چالش بزرگی پیش روی اسرائیل بدل شده است.

00:01 نصرالله: اسرائیل اگر حمله زمینی به غزه را آغاز کند مرتکب حماقت شده است؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به پایداری و استقامت نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: «اگر اسرائیل حمله زمینی را آغاز کند، مرتکب حماقت شده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول