اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

زیرساخت‌های توسعه شهرک‌های صنعتی در آذربایجان غربی فراهم نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زیرساخت‌های توسعه شهرک‌های صنعتی در آذربایجان غربی در حال حاضر به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری‌ فراهم نیست.

زیرساخت‌های توسعه شهرک‌های صنعتی در آذربایجان غربی فراهم نیست

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی در استان به دلیل ضعف در سرمایه‌گذاری فراهم نیست.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان را می‌توان در دو بحث، وظایف دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال کرد، گفت: یکی از وظایف دولت فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی است که متأسفانه در فاز سوم همچنان با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت‌های موجود را در پای کار تحویل دهد، خاطرنشان کرد: فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بدون شک انگیزه مضاعفی برای ورود این بخش به حوزه توسعه اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت.

قاضی‌پور، با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کارخانجات شهرک‌های صنعتی به دلیل کمبود سرمایه در گردش با ضعف و یا در مواردی با تعطیلی مواجه هستند، تصریح کرد: رونق کارخانجات و افزایش تولیدات داخلی به ویژه در صنایع بالادستی و پایه نیازمند سرمایه‌گذاری کلان اقتصادی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه بر اثر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه عملا سرمایه در گردش کارخانجات عظیم مانند لوله پروفیل را تضعیف کرده و باعث کاهش تولیدات این کارخانجات شده است.

قاضی‌پور، همچنان معتقد است که حلقه مفقوده توسعه اقتصادی و صنعتی استان در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای ورود این بخش به حوزه تولیدات استان است که دولت باید زمینه و بسترهای لازم را برای تحقق آن فراهم سازد.

انتهای پیام/ 61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول