اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بروجردی: آمادۀ سفر به غزه هستیم/ مقاومت نیازی به موشک‌های ایران ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح علل حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، ناکامی غرب در تغییر نظام سوریه را از جمله علل این اقدام مذبوحانه دانست.

بروجردی: آمادۀ سفر به غزه هستیم/ مقاومت نیازی به موشک‌های ایران ندارد

به گزارش فارس، «علاء الدین بروجردی» امروز در گفتگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: نقشه های گسترده برای ضربه زدن به سوریه طی 20 ماه گذشته به شکست انجامیده است. غربی ها در پی آن بودند که سوریه را به عنوان خط مقدم حمایت از مقاومت، تضعیف کنند، اما تلاش های آنان ناکام ماند.

ادامۀ اشتباهات مکرر صهیونیست ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی همان طور که در جنگ های 22 روزه و 33 روزه به لبنان دچار اشتباه محاسباتی شده بود، این بار نیز دچار اشتباه محاسباتی در حمله به غزه شد. اشتباه آن ها این بود که گمان می کردند با توجه به تحت محاصره بودن غزه و موقعیتی که این منطقه دارد، می توانند آن را به عنوان سست ترین حلقه زنجیره مقاومت در نظر بگیرند و با ضربه زدن به آن، هم روحیه ای تازه به مردم خود بدهند و هم روحیه از دست رفته نیروهای خود را ترمیم کنند و شکست های جنگ های 22 و 33 روزه را جبران نمایند.

بروجردی تاکید کرد: با الطاف الهی تمام این محاسبات غلط از آب در آمد و مقاومت فلسطین نه تنها ضعیف ظاهر نشد، بلکه با هدف قرار دادن تل آویو ضرب شستی جدی به رژیم صهیونیستی داد و با این کار شیرازه رژیم صهیونیستی را از هم گسلاند و این مساله پیامدهای مهمی برای این رژیم در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس با تاکید بر این که مساله فلسطین یکی از دغدغه های اساسی جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد که مجلس و دولت از یک سو و مردم با برگزاری تظاهرات روز جمعه از سوی دیگر، خشم خود را از حمله رژیم صهیونیستی به غزه نشان دادند.

آمادگی مسئولان کشور برای سفر به غزه

وی سپس با اشاره به اقدام وزارت خارجه ایران در ارسال نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و تماس های گسترده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با روسای مجالس منطقه، از تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای سفر به غزه و اعلام حمایت از مبارزه قهرمانانۀ فلسطینی ها و عیادت از زخمی ها و خانواده های شهدا خبر داد و گفت: من در تماسی که روز گذشته با کاردار محترم مصر در تهران داشتم، این مساله را مطرح کردم و ایشان این درخواست را به قاهره منتقل کرده است و انتظار داریم که پاسخی مثبت به این درخواست دریافت کنیم. هر چند ما روح و قلبمان در غزه می تپد، اما انتظار داریم که حضوری عملی در غزه داشته باشیم.

بروجردی سپس حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و تاکید کرد: همان گونه که همیشه در کنار مقاومت فلسطین بوده ایم، برای همیشه حامی مقاومت فلسطین خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بیم ندارید که هیئت ایرانی در جریان بازدید از غزه، هدف حملات اسرائیل قرار گیرد، گفت: اصل حضور در غزه، حامل پیام همراهی و حمایت نمایندگان ملت بزرگ ایران از مردم شریف غزه و مبارزانی است که در دفاع از سرزمین خود با رژیم صهیونیستی می جنگند. اگر در جریان این بازدید خطری ما را تهدید کند، باکی از آن نخواهیم داشت زیرا ما نیز خود را در شرایطی یکسان با مردم غزه می دانیم و در کنار آن ها می ایستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس با بیان این که فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است، بر ضرورت واکنش نشان دادن همه کشورهای اسلامی به ویژه سازمان همکاری اسلامی در برابر حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد و گفت: امیدوارم دولت مصر با سفر هیئت ایرانی و وزیر خارجه کشورمان به غزه موافقت کند، زیرا این حضور می تواند تاثیر مهمی داشته باشد.

مقاومت فلسطین نیازی به موشک های ایران ندارد

وی درباره ادعای رژیم صهیونیستی و برخی کارشناسان در خصوص ایرانی بودن موشک های فجر 5 که گردان های قسام از آن ها برای هدف قرار دادن شهرهای اسرائیلی استفاده کرد، گفت: مقاومت فلسطین توانست تمام محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم بزند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی داشتن اطلاعات و اشراف کامل بود. اگر رژیم صهیونیستی احتمال می داد که با حمله به غزه، تل آویو را در تیررس موشک های مقاومت قرار می دهد، قطعا دست به چنین حمله ای نمی زد. گروه های مقاومت فلسطینی با شلیک این موشک ها، توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح، یعنی از زبان مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده است که از هیچ کمکی به مقاومت دریغ نمی کند. حمایت ایران معنوی بوده است و از هرگونه حمایتی که باید صورت بگیرد دریغ نمی کند. اما تصور من آن است که امروز مقاومت به آن حد از توانمندی و قدرت و خودکفایی رسیده است که معطل رسیدن کمک یا موشک از این نقطه و آن نقطه نباشد.

بروجردی افزود: مرزهای دریایی برای کمک به غزه امن نیستند، گذرگاه های رفح نیز محدودیت های خاص خود را دارد؛ بنابراین این تصور که هر توانمندی که مقاومت در غزه به آن می رسد را سریعا به ایران مرتبط کنند، در واقع تلاشی برای آن است که مقاومت را فاقد این توانمندی معرفی کنند و این گونه وانمود کنند که آن ها به قدرتی دیگر متکی هستند. ما ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص ایرانی بودن موشک های فجر 5 را تکذیب می کنیم.

انتقاد از سکوت سازمان همکاری اسلامی

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان همکاری اسلامی و با ابراز تأسف از این که شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به غزه تشکیل جلسه داده، اما این سازمان چنین اقدامی انجام نداده، تأکید کرد: برخی کشورها که در خصوص مساله سوریه، حضور فعال و آتش افروزانه ای داشتند، امروز باید حداقل برای حفظ حیثیت خود، در قبال جنایت رژیم صهیونیستی به غزه عکس العملی متناسب از خود نشان دهند تا متهم نشوند که هدف آن ها تضعیف و از بین بردن مقاومت بوده است. در حال حاضر سکوت این کشورها این نظریه را ثابت می کند که تضعیف سوریه و به هم ریختن این کشور با هدف از بین بردن مقاومت و ایجاد حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس، اقدامات مصر نظیر اعزام نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور به غزه و فراخوانی سفیر این کشور از تل آویو و دیگر اقداماتی که برای حمایت از مردم غزه انجام دادند را شروع بسیار خوبی از سوی این کشور ارزیابی کرد و آن را مطابق انتظارات جهان اسلام از مصر پس از انقلاب دانست و بازگشایی کامل گذرگاه رفح به روی همه کشورهایی که به دنبال کمک به مردم غزه هستند را خواستار شد.

وی در عین حال ضمن تاکید بر ناکافی بودن این اقدامات، خاطر نشان کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در اول راه است و کمک های مصر به غزه نیز در آغاز راه است و انتظار می رود با توجه به حجم فشاری که به مردم غزه وارد می شود، اقدامات دولت مصر نیز به سطح مورد قبول ارتقا یابد و این کشور ثابت کند که مصر انقلابی و اسلامی امروز، به وظایف انقلابی و اسلامی خود در حمایت عملی از مردم غزه عمل می کند.

وی هدف از سفر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به فلسطین را تلاشی برای نجات دادن اسرائیل از بحران و مجبور کردن جنبش حماس به پذیرش آتش بس دانست و گفت: در این جنگ، مقاومت فلسطین قدرت خود را به نمایش گذاشت و رژیم صهیونیستی نیز اشتباه خود را به نمایش گذاشت. در حال حاضر اسرائیلی ها به دنبال برون رفت آبرومندانه از این بحران هستند و بان کی مون به دنبال تامین این راه برون رفت است.

علاء الدین بروجردی در پایان درباره رسیدن موشک های مقاومت فلسطین به تل آویو گفت: فکر می کنم این مساله، رژیم صهیونیستی را یک گام به سقوط نزدیک تر کرد. اسرائیلی ها و نیروهای نظامی این رژیم پس از این جنگ روحیه ضعیف تری خواهند داشت و رژیم صهیونیستی در میان افکار عمومی زیر سئوال خواهد رفت، زیرا علاوه بر آسیب های شدید اقتصادی، شیرازه زندگی صهیونیست ها از هم گسیخت و هیچ دستاوردی از این جنگ حاصل نشد و این مساله در روند تحولات آتی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول