اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفته نامه المنار فاش کرد

ماموریت اوباما به اردوغان برای فشار بر فلسطینی‌ها/ ترکیه به دنبال آتش بس با شروط اسرائیل

خبرگزاری فارس: هفته نامه المنار چاپ فلسطین از ماموریت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برای فشار بر فلسطینی‌ها به منظور برقراری آتش بس براساس شروط رژیم صهیونیستی خبر داد.

ماموریت اوباما به اردوغان برای فشار بر فلسطینی‌ها/ ترکیه به دنبال آتش بس با شروط اسرائیل

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه المنار، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در چارچوب بازی تغییر دادن نقش‌ها و ایجاد جایگزین برای شیوخ عرب این بار به سراغ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه رفت و او را مامور کرد تا به همه گروه‌های فلسطینی تشکیل دهنده مقاومت فلسطین در غزه برای پذیرش آتش بس و متوقف کردن شلیک موشک به شهرهای و روستاهای صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی فشار وارد کند.

یک منبع دیپلماتیک‌ آگاه به هفته نامه المنار گفت: رئیس جمهوری آمریکا تماسی طولانی با اردوغان داشت و وی را مامور برقراری آتش بس با شروط اسرائیل از طریق فشار بر جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی کرد به گونه‌ای که آتش بس این بار با دفعات گذشته متفاوت بوده و بر اساس مبانی محکم و ضمانت (از سوی فلسطینی‌ها) باشد؛ بدون اینکه اسرائیل نیز سهم خود در ایجاد این آتش بس را بپردازد و تعهدی را متحمل شود.

این منبع افزود: تماس تلفنی اوباما و اردوغان درپی پیشنهاد ترکیه به اسرائیل برای از سرگیری قوی و علنی روابط بین آنکارا و تل آویو صورت گرفت تا در مقابل اسرائیل نقشی اصلی به ترکیه برای بازگرداندن آرامش و آتش بس بدهد.

ترکیه تنها به محکوم کردن تجاوز ر‍ژیم صهیونیستی به نوار غزه بسنده کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول