اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

موافقت پاکستان با آزادی 13 زندانی طالبان/ زمینه مذاکره با «شورای کویته» فراهم شد

خبرگزاری فارس: شورای عالی صلح افغانستان از توافق برای آزادی قریب‌ الوقوع 13 تن از زندانیان طالبان و فراهم شدن زمینه‌های مذاکره با شورای کویته خبر داد.

موافقت پاکستان با آزادی 13 زندانی طالبان/ زمینه مذاکره با «شورای کویته» فراهم شد

به گزارش فارس، «شفیع الله شفیع» رئیس کمیته تماس و ارتباط شورای عالی صلح افغانستان با اعلام این خبر افزود: «ملا عبدالغنی برادر»، «انورالحق» فرزند «مولوی خالص» و «ملا ترابی» وزیر دادگستری طالبان در لیست افرادی هستند که آزاد خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان با آزادی 9 تا 13 طالب زندانی از این کشور موافقت کرده است و قرار است هر چه سریع‌تر این زندانیان آزاد شوند.

مولوی شفیع گفت: آزادی این زندانیان در تداوم روند صلح و پیوستن گروه طالبان به این روند مهم و مؤثر است.

این مقام شورای عالی صلح افزود: علاوه بر این پاکستان اعلام کرده است که زمینه گفت‌وگوهای شورای عالی صلح افغانستان با شورای کویته را فراهم می‌کند و قرار است زمان دقیق این مذاکرات توسط پاکستان تعیین شود.

افغانستان بارها تلاش کرده است که با اعضای شورای کویته در مورد تامین صلح و پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان گفتگو کند، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

به نقل از «بخدی نیوز»، برخی از کارشناسان، سفر اخیر هیئت شورای عالی صلح افغانستان به ریاست صلاح‌الدین ربانی به پاکستان را در 2 سال گذشته بی‌سابقه خوانده‌اند.

از ماه مارس یعنی زمانی که طالبان از مذاکرات صلح کنار رفتند، سفر اخیر شورای عالی صلح افغانستان مؤثرترین حرکت برای بازگشت طالبان به میز مذاکره خوانده شده است.

رسانه‌های پاکستانی امروز از آزادی این تعداد از زندانیان طالبان خبر دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول