اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش فارس از تظاهرات ضداسرائیلی در ترکیه

اقامه نماز میت غیابی برای شهدای غزه در استانبول

خبرگزاری فارس: جمع کثیری از مردم مسلمان استانبول بعد از نماز جمعه در مساجد این شهر، نماز میت غیابی برای شهدای فلسطینی حملات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقامه کردند.

اقامه نماز میت غیابی برای شهدای غزه در استانبول

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال آغاز حملات گسترده هوایی ارتش صهیونیستی از روز چهارشنبه گذشته به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین و واکنش مسلمانان جهان به این جنایت‌ها، مردم مسلمان ترکیه نیز از روز اول آغاز حملات مذکور به خیابان‌ها ریخته و جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

مردم مسلمان استانبول در ادامه واکنش به حملات سه روز گذشته ارتش صهیونیستی که منجر به شهادت جمعی از مردم مظلوم فلسطین شده، روز جمعه متعاقب برگزاری نماز جمعه در مساجد استانبول منجمله مسجد تاریخی فاتح و مسجد بایزید نماز میت غیابی برای شهدای فلسطینی حملات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقامه کردند.

اسرائیل باید حساب این جنایات را پس دهد

در چارچوب واکنش مردم مسلمان استانبول به جنایات اخیر صهیونیست ها در نوار غزه، جمعی از اعضای انجمن جوانان آناتولی با حضور در مسجد بایزید و اقامه نماز جمعه، سپس در میدان بایزید تجمع کرده و علیه رژیم غاصب صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی با مضمون "ای اسرائیل! این بمب ها برای سرطان تو چاره ساز نیست، باید حساب این جنایت ها را پس بدهی" با ذکر مکرر تکبیر، شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. یک فلسطینی که بیش از بیست سال در زندان های رژیم صهیونیستی دربند بوده، با شرکت در این تظاهرات گسترده از مسلمانان جهان خواست تا به مقابله با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی برخیزند.

آقای سرحاد آکچا رئیس دفتر استانبول انجمن جوانان آناتولی طی سخنانی تصریح کرد رژیم تروریست اسرائیل بار دیگر قتل عامی بیرحمانه علیه ملت مظلوم فلسطین آغاز کرده و با حملات وحشیانه خود سران حماس که منتخب ملت فلسطین هستند را هدف قرار داده است. وی افزود کسانی که فکر می کردند با انتخاب مجدد اوباما رفتارهای گستاخانه اسرائیل پایان می یابد، معلوم شد که در عالم رویا بسر می برند. وی خاطرنشان کرد که آمریکا در مقابل این جنایات صهیونیست ها باز هم چشم پوشی می کند و هر کسی که در آمریکا رئیس جمهور شود به حمایت از اسرائیل ادامه می دهد، چونکه آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل علیه اسلام متحد شده اند.

اسرائیل در خون‌هایی که بر زمین ریخته غرق خواهد شد

از سوی دیگر صدها تن از مردم مسلمان استانبول با هماهنگی "مجمع قدس آزاد" در مسجد تاریخی فاتح استانبول گرده هم آمده و بعد از نماز جمعه نماز میت غیابی برای شهدای فلسطینی حملات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقامه کردند.

در بیانیه ای که بعد از اقامه این نماز قرائت شد، حاضرین بر ضرورت متوقف ساختن جنایت اخیر صهیونیست های قاتل تاکید کردند. تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی از قبیل اسرائیل قاتل، در خون هایی که بر زمین ریخته غرق خواهد شد، مرگ بر اسرائیل صهیونیست، شعارهایی با مضمون اسرائیل قاتل از فلسطین گمشو، راه شهدا ادامه دارد، سلام بر حماس مقاوم سردادند.

اردوغان به غزه برود

متعاقب نماز میت غیابی در مسجد فاتح استانبول، آقای رضوان کایا رئیس انجمن حمایت از آزادی ها طی سخنانی تاکید کرد ملت فلسطین علیرغم همه محدودیت ها در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می کند. وی با اشاره به شهادت احمد الجعبری از شخصیت وی تمجید کرد و گفت شهید الجعبری سال ها در زندان های رژیم صهیونیستی دربند بوده و بعدها نیز همواره از سوی این رژیم تحت تعقیب بوده است.

در این تظاهرات محمد ابوالخیر از مقامات حماس نیز طی سخنانی تصریح کرد شهید احمد الجعبری کسی بود که پوزه اسرائیل را به خاک مالیده بود و در نهایت شهید شد. وی با تاکید بر حقانیت دعوی فلسطین تاکید کرد پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین است.

خبرنگار فارس در ادامه نظر برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات ضدصهیونیستی را جویا شد.

مراد کارین چو یکی از اعضای مجمع قدس آزاد با اشاره به اوج بربریت و وحشی گری صهیونیست ها در روزهای اخیر علیه مردم بی دفاع غزه و تاکید بر امت واحده مسلمانان اظهار داشت وقتی مسئله قدس و فلسطین مطرح می شود همه باید اختلافات و دیدگاه های متفاوت را به کناری گذاشته و حول مسئله قدس متحد شوند. وی خطاب به صهیونیست ها هم گفت که باید بدانید که با این قتل عام ها و مظالم هرگز پایدار نخواهید بود و هرگز روی امنیت و آسایش را هم نخواهید دید.

سعید شاهین دیگر عضو مجمع آزاد قدس هم خاطرنشان کرد که صهیونیست ها در جهان کارشان کشتار و قتل عام است و بدین ترتیب سعم می کنند که بقای خود را حفظ کنند، کما اینکه قتل عام اخیر در نوار غزه اولین بار نیست که اتفاق می افتد و تاریخ اسرائیل مملو از این قبیل جنایات است.

شاهین تاکید کرد صهیونیست ها مسلمانان را قتل عام می کنند و لذا این مسلمانان به بهشت می روند، ولی جای صهیونیست ها در قعر جهنم است. وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل در مقابل این جنایات تصریح کرد که از اوباما نیز خیری به جهان اسلام و مسلمانان نمی‌رسد.

شاهین در خاتمه گفت که برای رفع این مظالم باید موازنه قدرت‌ها در جهان تغییر کند و در غیر این صورت این جنایات ادامه خواهد یافت. وی افزود اسلام باید بار دیگر بر جهان حاکم شود و مسلمانان عادل قدرت را بدست گیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول